احصای مبالغ بند "و" توسط شهرداری رشت/ پروژه گیل لند آماده فراخوان است/ پروژه‌های مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء آماده تجهیز کارگاه است

احصای مبالغ بند "و" توسط شهرداری رشت/ پروژه گیل لند آماده فراخوان است/ پروژه‌های مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء آماده تجهیز کارگاه است

شهردار رشت در جلسه شورای شهر:
احصای مبالغ بند "و" توسط شهرداری رشت/ پروژه گیل لند آماده فراخوان است/ پروژه‌های مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء آماده تجهیز کارگاه است
احصای مبالغ بند "و" توسط شهرداری رشت/ پروژه گیل لند آماده فراخوان است/ پروژه‌های مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء آماده تجهیز کارگاه است
به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، در یکصد و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت، شهردار رشت گفت: در بحث درختکاری 15000 نهال از منابع طبیعی دریافت شده که تمامی این تعداد نهال به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تحویل داده شده است که پنج هزار نهال در منطقه یک و مابقی در ورودی‌های سطح شهر کاشته خواهد شد و از روز 15 اسفند کاشت آن انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: دوهزار نهال نیز جهت قرص در اختیار مردم گذاشته شود. بر اساس هماهنگی‌هایی که انجام‌شده است پنجاه درصد هزینه کاشت توسط شهرداری و مابقی توسط منابع طبیعی پرداخت خواهد شد. در خصوص خرید گل و گیاه در هر پنج منطقه اقدامات لازم انجام شد و گل و گیاه خریداری‌شده نیز تحویل داده شده است.
شهردار رشت در خصوص برنامه‌ریزیهای انجام شده اظهار داشت: از بدو ورود به شهر رشت با مشکلات مختلف و عدیده‌ای مواجه بودیم. جلسه متعدد در استانداری، فرمانداری و شورای تأمین برای معضل سراوان داشتیم و ما اجبار داشتیم در یک زمان اندک آنجا را ساماندهی کنیم.
وی ادامه داد: در خصوص تصفیه‌خانه شیرابه سراوان متاسفانه با پیمانکاری که قبلاً با آن قرارداد بسته‌شده بود، دچار مشکل هستیم ، پیمانکار به دلیل طلب‌هایی که از قبل و برای پروژه های دیگر از شهرداری دارد این پروژه را گروگان گرفته است. فارغ از موضوع سراوان در مواردی همچون برف، انتخابات و سپس شیوع ویروس کرونا با درگیری‌هایی مواجه بوده و هستیم که البته با وجود این مشکلات برنامه‌ ریزی شده است.
حاج‌محمدی اضافه کرد: بنده از وسط بودجه‌ای آمدم که قبل از حضور بنده در خصوص آن تدبیر شده بود. بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهر رشت در آن زمان غیر فعال بود و اکثریت آن‌ها نیز ماده 48شده بودند و بر اساس مشکلات عمیقی که در شهر وجود داشت و در کنار آن عدم داشتن شهردار به مدت 10ماه و 20روز، قطعاً جمع‌کردن چنین شرایطی نیازمند یک برنامه بود تا به روال عادی برگردد.
وی افزود: در خصوص برنامه بلندمدت نیز اقداماتی صورت گرفت. برای مثال در بحث تراموا مصوبه شورای عالی ترافیک استان اخذ شد اما به بهانه جمعیت شهر رشت این مصوبه در کمیته فنی با مشکل مواجعه شد ولی با صحبت هایی که ما کردیم و کمک یکی از نمایندگان محترم مجلس این موضوع پیگیری شد. همچنین مسائل مالی این پروژه با بانک شهر عقد تفاهم‌نامه شد و همچنین قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء منعقد شد و امروز نیز آخرین امضاهای قرارگاه انجام شد تا در بحث زیرگذر، میدان مصلی، نیروی دریایی و خیابان دوطبقه در فلکه فرزانه، به ما اعلام شد که با در اختیار گذاشتن زمین تجهیز کارگاه آغاز خواهد شد.
شهردار رشت در خصوص ورود نیرو به شهرداری رشت، تأکید کرد: بنده در خصوص این افراد نامه های متعددی نوشته‌ام که به آن‌ها نیازی نداریم. بعضی از این افراد به دنبال رأی دائم هستند. ما به هیچ‌کدام از این افراد نیاز نداریم.
حاج‌محمدی با بیان اینکه در خصوص بودجه ارائه‌شده و چگونگی رسیدن به عدد فوق، چند راهکار نوشته‌شده است، گفت: یکی از کارها تبصره بند "و" بوده است. با عبور از مشکلات و اجرایی شدن این بند تا کنون مبلغ 500 میلیار ریال در حال طی مراحل نهایی و اخذ اوراق هستیم ،همچنین مبلغ 1090 میلیارد ریال از آموزش‌ و پرورش احصا شده که پس از تائید ذی حساب مراحل خود را طی خواهد کرد.
وی ادامه داد: تا زمان حضور خانم گل احضار در معاونت مالی و اقتصادی حدود 261 میلیارد تومان از بند "و" احصا شده بودو اگر شرایط به‌درستی پیش برود، بخشی از مبلغ پیش از سال و بخشی دیگر پس از سال به‌حساب شهرداری می‌نشیند. اگر این اتفاق رخ بدهد برای اولین بار بودجه شهرداری رشت پایدار خواهد شد.
شهردار رشت در خصوص بحث سرمایه‌گذاری شهرداری رشت در سال 99گفت: ما حدود 15 پروژه داریم که اگر به ثمر بنشیند، درآمدزایی حاصل خواهد شد. پروژه‌هایی مانند گیل لند که اگر دوستان مصوب کنند برای آن فراخوان انجام خواهد شد. از جمله دیگر کارهایی که برای درآمدزایی در نظر گرفته‌شده است، بخش ممیزی درآمد می‌باشد. تعداد برگه‌های عوارض نوسازی که ابلاغ می‌شود بسیار کم است و درآمد حاصل از آن برای شهر رشت بسیار ناچیز است، این نشان می‌دهد کسانی که از خدمات شهرداری استفاده می‌کنند و هزینه آن را پرداخت نمی‌کنند زیاد هستند.
حاج‌محمدی با بیان اینکه شهرداری رشت یکی از سنگین‌ترین شهرداری‌های کشور از لحاظ نیروی انسانی است، اذعان داشت: ما می‌توانیم در بخش راننده‌ها کاهش نیرو داشته باشیم. در حوزه نگهبانان و نیروهای خدماتی می‌توانیم به سطح مورد نیاز کاهش نیرو داشته باشیم که خود یک نوع درآمد محسوب می‌شود. ما برخلاف سال‌های گذشته فروش ملک به‌صورت خام فروشی نداشته‌ایم. ملکی که کاربری خدماتی دارد را می‌توان با کاربری مسکونی با تراکم به فروش رساند تا املاک خودمان را به‌راحتی از دست ندهیم و برای آن بتوانیم درآمدزایی کنیم.
وی با اشاره به وجود کمیسیون توافقات در شهرداری‌های دیگر شهرها، عنوان کرد: مبنا در شهرداری‌های بزرگ بر این است که باید پروژه به جلو حرکت کند زیرا هرچقدر که زمان می‌گذرد مصالح ساختمانی گران‌تر می‌شود. یکی از ظرفیت‌هایی که اضافه خواهد شد بند ب، ث ، ه وم در قانون بودجه سال 99 به شهرداری‌ها کمک می‌کند که می‌تواند در ادامه بند "و" باشد که درآمد خوبی را نصیب شهرداری‌ها می‌کند.
وی افزود ؛ ما می‌بایست سازمان‌های خود را درآمدزا کنیم. امروز سازمان‌های ما هزینه‌ای هستند، نه درآمدزا، در بخش پسماند بحث تفکیک از مبدأ می‌تواند درآمدزا باشد.
شهردار رشت تأکید کرد: ما در بحث سازمان ساماندهی مشاغل و میادین می‌توانیم درآمد داشته باشیم. ایجاد شهرک‌های تجاری در راسته‌ها و گذرهای صنوف مختلف می‌تواند اثرگذار باشد. همچنین در بحث سازمان سرمایه‌گذاری می‌توان از وجود سرمایه‌گذاران موجود استفاده نماییم.
حاج‌محمدی اذعان داشت: بنده در هر جلسه‌ای که دعوت‌شده‌ام حضور یافته‌ام و حضور در اینجا برای بنده بسیار خوشایند است زیرا اینجا همه عزیزان برای همکاری و کمک حضور دارند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات