توزیع اقلام بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار و فعالین در مشاغل پرخطر مشهد

توزیع اقلام بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار و فعالین در مشاغل پرخطر مشهد

توزیع اقلام بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار و فعالین در مشاغل پرخطر مشهد

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از توزیع ۴ هزار بسته بهداشتی ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مناطق کم‌برخوردار و بیش از ۱۰ هزار ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده در میان کارگران مشاغل پرخطر مشهد خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد محسن مصحفی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری مشهد، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در شرایط بحرانی کنونی و تلاش برای حفظ سلامتی آنان است، اظهار کرد: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در مشهد برنامه‌هایی برای حفظ سلامتی گروه‌های آسیب‌پذیر و جلوگیری از انتشار این بیماری در میان این گروه‌ها در دستور کار سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد قرار گرفت که از جمله می‌توان به ضدعفونی مداوم گرمخانه‌های شهرداری، خانه سبز و اقامتگاه همراه بیمار دکتر شیخ و توزیع اقلام بهداشتی مصرفی در این مراکز و مرکز قرنطینه کودکان کار و کانون اصلاح و تربیت اشاره کرد.
مصحفی ادامه داد: از ابتدای هفته آینده نیز طی یک طرح چندمرحله‌ای اقلام بهداشتی در میان ساکنان مناطق کم‌برخوردار و شاغلان مشاغل پرخطر توزیع می‌شود.
وی در توضیح این طرح گفت: در فاز اول این طرح حمایتی، با مشارکت اعضای شوراهای اجتماعی محلات، سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان اجتماعی تعداد ۴ هزار بسته بهداشتی در میان ساکنان نیازمند مناطق کم‌برخوردار توزیع می‌شود. دستمال کاغذی، صابون مایع، ژل ضدعفونی‌کننده و بازی‌های فکری با هدف ترغیب شهروندان به ماندن در خانه؛ از جمله اقلام این بسته‌های حمایتی هستند. همچنین توزیع بیش از ۱۰ هزار ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده در میان کارگران مشاغل پرخطر نیز اقدام دیگری است که در هفته پیش رو صورت خواهد گرفت.
رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد درخصوص اقدامات صورت گرفته به منظور آموزش و افزایش آگاهی‌ شهروندان در برابر این بیماری گفت: به همت معاونت اجتماعی سازمان و توسط ادارات فرهنگی مناطق سیزده‌گانه مشهد بیش از ۷ هزار پوستر آموزشی و ۱۲۰۰ بنر در نقاط پرتردد محلات مانند مساجد، مراکز بهداشت، بانک‌ها، رستوران‌ها، نانوایی‌ها و سایر مراکز خرید نصب شده و ۳ هزار تراکت پیشگیری از ابتلا به کرونا و ۵۰۰ بروشور آموزشی با کمک سازمان های مردم نهاد و شوراهای اجتماعی محلات توزیع شده است. همچنین گفت و گو با نانوایی‌ها برای رعایت نکات بهداشتی و گفت وگو با متولیان مساجد برای انتقال نکات بهداشتی به نمازگزاران از دیگر اقدامات آموزشی در این زمینه بوده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات