تجهیز واگن های قطار شهری مشهد به مواد ضد عفونی کننده برای استفاده  ...

تجهیز واگن های قطار شهری مشهد به مواد ضد عفونی کننده برای استفاده ...

تجهیز واگن های قطار شهری مشهد به مواد ضد عفونی کننده برای استفاده مسافران/ تمامی مراکز معاینه فنی خودرو ضد عفونی شدند

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مواد ضد عفونی کننده برای استفاده مسافران در واگن های خط یک و دو قطار شهری تامین و دردسترس آنها قرارگرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه حمل ونقل عموم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: پس از ورود ویروس کرونا به کشور براساس تاکیدات شهردار مشهد ضد عفونی کردن واگن ها و ایستگاه های خط یک و دو قطار شهری مشهد در دستور کار قرارگرفته و هرشب انجام می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به استفاده زیاد از خطوط قطار شهری مشهد یکی از دغدغه ها تامین مواد ضد عفونی کننده برای استفاده مسافران خط یک و دو قطار شهری مشهد بود که خوشبختانه مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز تامین و در مجاورت درهای ورودی واگن ها قرار داده شده تا مسافران ابتدا دست های خود را ضد عفونی کرده و سپس وارد واگن ها شوند.
وی به ضد عفونی کردن مراکز معاینه فنی خودرو اشاره و اظهارکرد: با توجه به مراجعه تعداد زیادی از شهروندان برای انجام معاینه فنی به مراکز معاینه فنی خودرو وبرای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز معاینه فنی خودرو امروز ضد عفونی شده اند.
کاظمی تصریح کرد: همچنین از فردا تمامی خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند ضد عفونی خواهند شد.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: در کنار واگن ها و ایستگاه های قطار شهری مشهد، اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی نیز هر روز و در انتهای هر مسیر ضد عفونی می شوند.
وی با اشاره به ضد عفونی کردن تاکسی های مبادی ورودی شهر مشهد نیز گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده درخصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضد عفونی شدن تاکسی های مبادی ورودی شهر مشهداست که در این راستا روزانه بیش از۱۰۰۰ دستگاه تاکسی ضد عفونی می شوند.
وی افزود: یکی از دغدغه های شهروندان تب سنجی و کنترل مسافران ورودی به مشهد از طریق پایانه امام رضا(ع) بود که با تاکیدات شهردار مشهد ۱۰ تب سنج لیزری توسط پایانه خریداری و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هلال احمر استان امداد گران هلال احمر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مستقر و از ساعت ۵ صبح تا ۲۳ که اتوبوس های بین شهری وارد پایانه می شوند اقدام به تب سنجی مسافران می کنند.
کاظمی اضافه کرد: همچنین در پایانه امام رضا (ع) آمبولانس نیز مستقر و در صورت شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا آنها را به بیمارستان انتقال خواهند داد.
معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد در ادامه گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری و سایر دستگاه ها و همراهی و مشارکت شهروندان شاهد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کنترل این ویروس در شهر مشهد باشیم.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات