آغاز عملیات اجرایی خیابان خوشمزه‌های شیراز

آغاز عملیات اجرایی خیابان خوشمزه‌های شیراز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، جواد بهادری با بیان اینکه یکی از راهکارهایی که در سطح تاکتیکی مطرح است و بسیاری از شهرها برای ارتقای کیفیت فضاها و افزایش تعامل از آن بهره می‌گیرند، خیابان خوراکی‌ها است، گفت: خیابان مشکین‌فام باتوجه به پتانسیل‌های محیطی مانند مجاورت با بوستان آزادی، وجود بازار انقلاب و سابقه آن در تولید غذاهای خیابانی و همچنین نداشتن نقش عمده جابجایی ترافیکی در این محور، یکی از گزینه‌های مدیریت شهری برای ایجاد خیابان غذا مدنظر قرار گرفت.
وی افزود: خیابان خوراکی‌ها یا خیابان غذا به فضاهایی گفته می‌شود که عمدتاً برای غذا خوردن با اولویت حداکثری عابر پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرد که این حضور مردمی در کنار یکدیگر موجبکیفیت‌های فضایی، نظیر سرزندگی، ماندگاری و حیات شبانه در این مکان ها شده و تعاملات اجتماعی که کلید اصلی ایجاد فضای شهری است، ارتقاء پیدا خواهد کرد.
بهادری اضافه کرد: شهرداری کلان ثشهر شیراز با درک اهمیت این موضوع و با هدف ارتقای کیفیت‌های فضای شهری، اقدام به تهیه برنامه‌راهبردی زندگی پیاده در شیراز کرده است که این برنامه به دنبال ایجاد و ارتقاء کیفیت‌های مذکور در شهر شیراز است.
معاون شهرسازی و معماری یادآور شد: وجود محدوده‌ها و خیابان‌های مخصوص عابر پیاده یکی از شاخص‌های توسعه شهری بوده و جاذبه‌ جدیدی برای شهروندان شیرازی و گردشگران بوجود می آورد.
بهادری اضافه کرد: محدوده های پیاده، بسته به نوع ظرفیت و پتانسیل‌های محلی، می‌توانند نقش‌های گوناگونی بخود بگیرند که عمده‌ی هدف از ایجاد آن‌ها ارتقای کیفیت‌های فضایی در عصر کمیت‌ها است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات