وسعت مجموعه تاریخی فرهنگی ائل‌گؤلی افزایش می یابد

وسعت مجموعه تاریخی فرهنگی ائل‌گؤلی افزایش می یابد

به گزارش شهریار، مسعود بزرگر جلالی در مصاحبه با خبرنگار شهریار با اعلام مطلب فوق افزود: تعیین تکلیف باغات باقیمانده اطراف ائل گؤلی در دستور کار شهرداری قرار دارد که اکثریت آنها تعیین تکلیف شده و تنها یکی دو باغ باقی مانده است که با تلاش شهردار منطقه ۲ در کمترن زمان کار تملک آنها نیز به اتمام می‌رسد.

او ادامه داد: باغات مخروبه آن منطقه در روبروی خیابان فردوسی  نیز به مجموعه تاریخی و فرهنگی ائل‌گؤلی اضافه می‌شوند که سعی داریم آن باغ‌ها را به شکل سنتی با دیوارهای کاهگلی حفظ کنیم.

برزگر جلالی برنامه های اساسی سازمان سیما و منظر برای سال آینده را تملک باغات تبریز عنوان کرده و اظهار داشت: برای سال آینده چند اتفاق مهم در حوزه فضای سبز شهری تبریز رخ می‌دهد که اساسی ترین آنها، تعیین تکلیف باقیمانده باغ‌های تبریز و تملک آنها توسط شهرداری است که خوشبختانه شورای شهر این امر را تصویب نموده و برای سال ۹۹ بودجه و ردیف اعتباری در نظر گرفته است.

او یادآور شد: در کنار تملک باغات تبریز، برای سال ۹۹ یک میلیون درخت و یک میلیون درختچه نیز در محدوده داخلی شهر و فضاهای خالی کاشته می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به وضعیت نامناسب سرانه کیفی فضای سبز تأکید کرد: ما در تعداد درختان شهری مشکل داریم و هرچند سرانه فضای سبز شهری تبریز وضعیت خوبی دارد، ولی سرانه‌ای کیفی نیست.

او با اشاره به پیشنهاد شهرداری تبریز مبنی بر نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال فضای سبز و زیباسازی اظهار داشت: تلاشمان این بود  که فضای سبز، محیط زیست و زیباسازی را در اولویت برنامه های مدیریت شهری تبریز در سال ۹۹  قرار دهیم که نهایتا با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر سال آینده به عنوان سال فضای سبز و زیباسازی  مصوب شد.

جلالی تأکید کرد: برای سال آینده برنامه‌ای اساسی  برای ارتقای کیفیت فضای سبز شهری از یک سو و  افزایش تعداد پارک ها و تفرج گاه های شهر  از سوی دیگر داریم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات