در انجام پروژه ها و طرح های عمرانی شفاف سازی کنیم/ حضور کم شهردار رشت در جلسات شورا یک مشکل است

در انجام پروژه ها و طرح های عمرانی شفاف سازی کنیم/ حضور کم شهردار رشت در جلسات شورا یک مشکل است

عضو شورای شهر رشت:
در انجام پروژه ها و طرح های عمرانی شفاف سازی کنیم/ حضور کم شهردار رشت در جلسات شورا یک مشکل است
در انجام پروژه ها و طرح های عمرانی شفاف سازی کنیم/ حضور کم شهردار رشت در جلسات شورا یک مشکل است
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت، امیرحسین علوی عضو شورا در یکصد و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت گفت: در روزهایی که مجلس شورای اسلامی به جهت شیوع بیماری کرونا تعطیل شده است، جلسات شورای شهر رشت به فاصله یک روز در میان در حال برگزاری است تا وضعیت بودجه سال 99 مشخص شود که این موضوع جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: صحبت هایی که مطرح می شود در چند بخش برنامه ریزی، اجرا و بخشی نیز ناشی از برنامه ریزی رو به آینده دارند. ما در 98 چند ماه نسبتاً طولانی را با حضور دکتر حاج محمدی به عنوان شهردار تجربه کردیم و قطعاً بحران ها بعید است که تمام شود و اینها چیزهایی است که همه با آن مواجه بوده ایم و بازهم خواهد بود.
عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در حوزه بودجه سال آینده میزان افزایش بودجه بسیار قابل توجه است و اینکه چگونه قرار است محقق شود را با نگاه به تجربیات و کارهای انجام شده شهردار رشت در طول 8 ماه گذشته از خرداد ماه تا کنون باید بررسی نمود و نمی شود این تجربیات نیز نادیده گرفته شود زیرا تجربیات عینی است.
علوی اظهار داشت: اینکه گفته می شود بودجه کارشناسی شده است، خب همیشه همینگونه بوده و کار بدون کارشناسی انجام نمی شود. اینکه ما در سال 99 چگونه می خواهیم محقق کنیم و این موضوع برای دوستان جای سوال است. این نگرانی به دلیل آن نیست که آقای حاج محمدی شهردار رشت است، پیش از این نیز نگرانی ها بود و پس از ما نیز این نگرانی وجود خواهد داشت.
وی افزود: در برخی از موارد بنا به فشارهای بیرونی اقداماتی در شهرداری انجام می شود که در نهایت نیمه کاره باقی می ماند. البته این تمایل نیز در سازمان های ما در حوزه بودجه های جاری وجود دارد. در بخش کارشناسی ها حداکثر میزان بودجه جاری را در نظر می گیرند. بنده نیز موافق کاهش افراد اضافه در حوزه نیروی انسانی می باشم.
علوی اظهار داشت: در لیستی که در خصوص افراد اضافه ارائه شده است، افرادی دیده می شوند که یا قبلاً مدیر بوده اند یا در حوزه های خودشان کلیدی هستند و احساس می شود این افراد بر اساس کارشناسی معرفی نشده اند و احساس و فشار برخی باعث ارائه این لیست شده است. هیچ یک از اعضای شورا مرجع تصمیم گیری نیستند و اگر نظری از سوی یک یا چند عضو شورا مطرح می شود و خلاف نظر مجموعه اعضای شورا باشد نباید به شکل مصوبه دیده شود. ما از بابت اینکه برخی صحبت های شهردار رشت با یکدیگر یکی نیست نگرانیم و این انتظاریت که از شهردارمان داریم که پیشبینی ها عملی شود و روی مسائل این چنینی این اطمینان وجود داشته باشد که شورا همراه با شهردار خواهد بود.
وی با بیان اینکه در انجام پروژه ها و طرح های عمرانی هرچقدر شفاف سازی کنیم بهتر است، تاکید کرد: حضور کم شهردار رشت در جلسات شورا یک مشکل است که البته این مشکل از سوی شورا است.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات