استفاده از ماسک در هوای آزاد ضرورتی ندارد، مگر  ...

استفاده از ماسک در هوای آزاد ضرورتی ندارد، مگر ...

استفاده از ماسک در هوای آزاد ضرورتی ندارد، مگر برای بیماران، افراد آسیب‌پذیر و درمانگران/ آب و صابون، اولویت نخست برای شستشوی دست‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس علیرضا شهریاری، ضمن تقدیر از اقدامات مدیریت شهری مشهد در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح شهر، اظهارکرد: مدیریت شرایط کنونی نیازمند فرماندهی و صدایی واحد است و باید به شدت از موازی‌کاری پرهیز شود.

شهریاری در ادامه با اشاره به گلکاری‌هایی که در سطح شهر به مناسبت فرارسیدن فصل بهار درحال انجام است، گفت: همه باید بدانیم که استفاده از ماسک برای افراد در هوای آزاد و محیط بیرون به هیچ وجه نیاز نیست.

وی افزود: متاسفانه باور غلطی در بین مردم شکل گرفته که همه باید از ماسک استفاده کنند؛ ماسک تنها به افرادی توصیه شده و الزامی است که بیمار هستند و یا در فضاهای آلوده حضور دارند.

شهریاری در ادامه مصرف مایع‌های ضدعفونی توسط مردم را مصیبت‌بار خواند و تصریح کرد: این روزها همه بدنبال خریداری این مواد هستند، مگر ما چقدر می‌توانیم الکل تهیه و تولید کنیم؟ در چنین شرایطی، عده‌ای افراد سودجو محلول‌های آب غیراستاندار را به دست مصرف‌کننده می‌رسانند و به شهروندان هزینه‌های گزاف تحمیل می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم ما باید بدانند که اولویت برای شستشوی دست‌ها، شستن با آب و صابون است و مایع‌های ضدعفونی فقط در شرایطی باید استفاده شوند که دسترسی به آب میسر نباشد.

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد با بیان اینکه اعلام وضعیت قرمز در شهر توسط شهردار، حساسیت خوبی در بین شهروندان ایجاد کرد، افزود: اعلام هشدار ضروری است ولی نباید منجر به ایجاد ترس در بین شهروندان شود؛ چراکه ترس موجب تضعیف سیستم دفاعی بدن خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات