احمد تنوری: هیاهوی بیماری کرونا موجب غفلت از درگذشت «اسکندر فیروز» شد

احمد تنوری: هیاهوی بیماری کرونا موجب غفلت از درگذشت «اسکندر فیروز» شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «احمد تنوری» با اشاره به خدمات ارزنده پدر و بنیانگذار سازمان حفاظت محیط زیست ایران از تلاش‌های او به جهت ارائه لاحیه و تصویب قانون حفاظت و بازسازی محیط زیست ایران یاد کرد.

وی ایجاد مناطق چهارگانه تحت حفاظت در ایران با نام‌های پارک ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت‌شده را از دیگر اقدامات اررزشمند مرحوم فیروز دانست که از جمله آن می‌توان به پارک ملی بمو، پناهگاه حیات وحش بختگان، مناطق حفاظت شده ارژن و پریشان، هرمود لارستان، ماله گاله و تنگ بستانک و بهرام گور در فارس اشاره کرد.

انعقاد کنوانسیون حفاظت از تالاب‌های مهم بین‌المللی و زیستگاه پرندگان آبزی که از آن با عنوان کنوانسیون رامسر یاد می‌کنند از دیگر فعالیت‌های زیست محیطی وی بود که رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز از آن یاد کرد.

وی تصریح کرد: مرحوم فیروز سابقه نایب رییسی نخستین کنفرانس جهانی محیط زیست و عضویت در هیئت مدیره اتحادیه جهانی محیط زیست را نیز در کارنامه خود داشت.

عضویت در هیئت‌ مدیره اتحادیه جهانی حفاظت محیط زیست و نیز عضویت در هیئت امنای صندوق جهانی حیات وحش و طبیعت از دیگر سوابق زنده‌یاد فیروز بود که تنوری به آن اشاره داشت.

وی عنوان کرد: ریاست اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست، تأسیس مؤسسه گیاه‌شناسی ایران و همچنین اجرای طرح زیست محیطی پارک پردیسان تهران و نیز پیوستن به کمپین ما صدای بختگان هستیم از جمله فعالیت‌های درخشان و پربار پدر حفاظت محیط زیست ایران بود.

این عضو شورای پنجم، زنده‌یاد فیروز را از علاقه‌مندان شیراز و فارس دانست که به شیراز به عنوان زادگاه خود عمیقا عشق می‌ورزید.

گفتنی است زنده‌یاد اسکندر فیروز، متولد شیراز و نوه دختری مرحوم حاج محمدحسین صاحب تاجر نمازی، بنیانگذار مدرسه و موقوفه نمازی و نماینده منتخب مردم شیراز، در مجلس اول مشروطه بود.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات