پیشنهاد محیط زیست به شهرداری‌ها برای تعبیه سطل‌های ویژه پسماندهای کرونا

پیشنهاد محیط زیست به شهرداری‌ها برای تعبیه سطل‌های ویژه پسماندهای کرونا


ژیلا آقایی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور مصرف دستکش‌های پلاستیکی و ماسک‌ها افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: بخشی از پسماندهای خانگی این روزها را این دستکش‌ها و ماسک‌ها تشکیل می‌دهند که لازم است هموطنان برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا به مدیریت این پسماندها توجه و از مصرف بی‌دلیل و بی‌رویه آن ها خودداری کنند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه ما در دوران پساکرونا با حجم انبوهی از پسماندهای آلوده مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: در درجه اول برای مقابله و پیشگیری از این بیماری باید بتوانیم استرس خود را کنترل کنیم. هر چه رفتارهای وسواس‌گونه ما بیشتر باشد در مصرف دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده زیاده‌روی خواهیم کرد.

آقایی با انتقاد از اینکه برخی افراد ماسک‌ها و دستکش‌های آلوده خود را در معابر رها می‌کنند، گفت: با این اقدام سلامت شهروندان به خطر می‌افتد. ما از سویی با استفاده از این وسایل به دنبال پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا هستیم، اما با رهاسازی آن‌ها در معابر، آلودگی و خطرات آن را بیشتر می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به پسماندهایی که این روزها تولید می‌کنیم، بی‌تفاوت باشیم، تاکید کرد: دستکش‌ها و ماسک‌های آلوده‌ای که در معابر رها می‌شوند علاوه بر به خطر انداختن سلامت سایر افراد ازجمله پاکبانان، می‌توانند سبب آلودگی آب و خاک شوند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: ماسک‌ها، دستکش‌ها و سایر پسماندهایی که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا استفاده می‌شوند باید به صورت جداگانه از سایر پسماندها در کیسه‌های پلاستیکی در بسته به سطل‌های زباله منتقل شوند.

آقایی با بیان اینکه بی توجهی به این نکته خود می‌تواند سبب انتشار بیشتر ویروس شود، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به شهرداری‌ها پیشنهاد داده است که سطل های زباله‌ دردار مخصوص پسماندهای کرونا در سطح شهرها تعبیه کنند تا شهروندان بتوانند ماسک‌ها، دستکش‌ها و هر نوع زباله مرتبط با پیشگیری از ویروس کرونا را جدا از سایر پسماندها در آن‌ها قرار دهند.

وی در پایان گفت: هموطنان با جدی گرفتن مسئولیت اجتماعی خود و مشارکت و همراهی عمومی در ایفای نقش و مسئولیت شهروندی در قبال پیشگیری از شیوع بیماری کووید۱۹، تاثیری به‌سزا در مهار ویروس کرونا و گذر از این روزهای سخت خواهند داشت.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات