افزایش قیمت مصالح ساختمانی در مشهد

افزایش قیمت مصالح ساختمانی در مشهد

رییس اتحادیه صنف مصالح ساختمانی مشهد گفت: رشد کرایه حمل مصالح از جمله دلایل اصلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی، است.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار داشت: با توجه به این‌که مصالح ساختمانی از وزن بالایی برخوردارند، افزایش کرایه می‌تواند تاثیر چشمگیری در نرخ تمام شده محصول داشته باشد.

وی با بیان این‌که بالا رفتن هزینه‌های تولید مصالح از دیگر عوامل افزایش قیمت‌ها بوده است، تصریح کرد: افزایش هزینه‌های نیروی انسانی نیز از دیگر دلایل افزایش قیمت مصالح است.

وکیلی تاکید کرد: افزایش هزینه‌های فوق به طور قطع منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده ساختمان می‌شود که با توجه به کاهش نقدینگی مردم در خرید مسکن این موضوع می‌تواند به رکود حاکم در بازار مسکن دامن بزند.

رییس اتحادیه صنف مصالح ساختمانی مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اتحادیه‌های صنفی به صورت خاص در کمیته‌های نرخ‌گذاری و کنترل قیمت نماینده‌ای ندارند لذا برنامه‌ریزی بلند مدت یا کوتاه مدت توسط اتحادیه صورت نمی‌گیرد و برنامه‌ریزی‌ها به طور معمول از طریق سازمان‌های بازرگانی و صنایع و معادن انجام می‌شود.

 

 

    نظرات