ضدعفونی روزانه 130 واگن و 36 ایستگاه قطارشهری مشهد

ضدعفونی روزانه 130 واگن و 36 ایستگاه قطارشهری مشهد

ضدعفونی روزانه 130 واگن و 36 ایستگاه قطارشهری مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمسعود ریاضی با بیان اینکه قطارشهری یکی از نقاط مستعد برای شیوع ویروس کروناست، اظهارکرد: برهمین اساس، باید با برنامه‌ریزی مناسب تا حد امکان در جهت پیشگیری و مقابله با این ویروس در این فضاها گام برداشت.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا و به منظور تامین سلامت شهروندان، روزانه تمامی واگن‌های قطارشهری مشهد، اعم از واگن‌های موجود در تعمیرگاه و واگن‌های درحال سرویس‌‌دهی که 130 واگن هستند، ضدعفونی و گندزایی می‌شوند.

ریاضی از ضدعفونی روزانه تمامی 36 ایستگاه قطارشهری مشهد خبرداد و گفت: نقاطی از ایستگاه‌ها که مردم با آنها تماس مستقیم دارند، همچون آسانسور، پله‌برقی، دستگاه های خودپرداز بانکی، دستگاه های شارژ من‌کارت، گیت‌های ورودی، صندلی‌ها و ... با دقتی بیشتر و به شکل مضاعف توسط پرسنل ضدعفونی می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با تاکید بر لزوم ارتقاء و افزایش آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های عمومی، تصریح کرد: به همین منظور، کلیپ‌های آموزشی در خطوط یک و دو قطارشهری به شکل مستمر درحال پخش هستند و پوسترهای آموزشی و بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا نیز نصب شده است.

ریاضی در ادامه گفت: حفظ سلامت پرسنل و کارکنان مدیریت شهری مشهد نیز یکی از دغدغه‌ها و تاکیدات شورای شهر به شهرداری بوده و لذا برای تمامی پرسنل عملیاتی قطارشهری که در مواجه با مردم هستند، به صورت روزانه ماسک، دستکش و مایع‌های ضدعفونی تامین می‌شود.

وی با اشاره به غربالگری و تب‌سنجی روزانه کارکنان قطارشهری، افزود: علاوه‌بر این اقدامات، کمیته بحران نیز شکل گرفته که هر دو روز یکبار برگزار می‌شود و دستورالعمل‌های جدید و مصوباتی دارد که لازم‌الاجراست.

ریاضی در پایان گفت: پس از شیوع ویروس شاهد کاهش بیش از 50 درصدی استفاده از قطارشهری هستیم که البته بخش زیادی از آن بخاطر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ... است و تنها افراد در مواقع ضروری سفر می‌کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات