فضاسازی شهر در تلاش برای تزریق نشاط به کالبد شهر انجام می شود

فضاسازی شهر در تلاش برای تزریق نشاط به کالبد شهر انجام می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ قاسمی گفت: در سال های اخیر قزوین به یکی از مقاصد گردشگری به ویژه ایام نوروز تبدیل شده بود، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس و به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری، استان و شهر قزوین از پذیرش گردشگران معذور است.

وی ادامه داد: اما در این میان سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نسبت به نصب المان های نوروزی در سطح شهر و پیاده راه فرهنگی (سبزه میدان) اقدام کرده تا در این روزها که نگرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا ویروس شهر را فراگرفته اندکی امید و روحیه نشاط به فضای شهر تزریق کند.

این مسئول بیان کرد: از آنجا که هرگونه تجمع در سطح شهر ممنوعیت دارد، این سازمان جشنواره های مختلفی که قرار بود برای نوروز ۹۹ برگزار شود را کنسل کرده و این جشنواره ها شامل کاشی نگاره، تخم مرغ های رنگی، ویدئو مپینگ، فرهنگ و سنن و گذر کودکانه می باشد که برخی به تعویق افتاده و برخی نیز به طور کامل کنسل شده است.

این مدیر شهری به اهداف مختلف فضاسازی شهری در آستانه نوروز ۹۹ اشاره و تصریح کرد: زیباسازی شهر با هدف ایجاد روحیه نشاط میان شهروندان انجام شده و بخش اعظم این فضاسازی ها که بیشتر در سطح محلات اجرا شده به صورت دائمی بوده و صرفاً برای ایام نوروز نیست. این سازمان علی رغم ایجاد فضای شاد و زیبا در سطح شهر به عدم حضور و تجمع شهروندان در سطح شهر برای کنترل و پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در زمینه شیوع و گسترش بیماری کرونا ویروس تاکید دارد.

قاسمی عنوان کرد: فضاسازی شهری همچنان تا بعد از ایام نوروز باقی می ماند تا شهروندان بتوانند در کمال آرامش و پس از کنترل بیماری کرونا ویروس از این فضاسازی ها بهرمند شوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین همچنین گفت: هیچ یک از فضاسازی های صورت گرفته مبنی بر جذب و یا حضور گردشگران نخواهد بود. از گردشگران خواستاریم تا زمان بهبود وضعیت و رفع خطرات ناشی از شیوع کرونا ویروس از هرگونه سفر و ورود و خروج ب استان ها از جمله قزوین خودداری کنند.

او با اشاره به این موضوع که کارکنان شهرداری این روزها در خط مقدم مقابل کرونا ویروس قراردارند، تصریح کرد: از آنجا که تا زمان از بین رفتن این ویروس باید از هرگونه رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر و ورود گردشگران جلوگیری به عمل آید از شهروندان خواهشمندیم که کارکنان شهرداری را با عدم حضور در سطح شهر یاری و همراهی کنند.

وی یادآور شد: شهرداری قزوین هم به همین علت بیشتر برنامه های شاد و مفرح خود از جمله جشنواره های متنوع مانند فرهنگ و سنن، تخم مرغ های رنگی، کاشی نگاره، ایجاد گذرکودکانه، ویدویومپینگ و ...را کنسل کرده تا تجمعی صورت نگیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد:  شهروندان از حضور در سطح شهر تا جای امکان بپرهیزند و از هرگونه تجمع برای جلوگیری از گسترش بیماری و حفظ سلامت خانواده ها خودداری کنند.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات