توجه ویژه به حفظ سلامت شهروندان اولویت فعالیت های شهرداری

توجه ویژه به حفظ سلامت شهروندان اولویت فعالیت های شهرداری

به گزارش رو.ابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، عباس رجبی شهردار مرکز مازندران اظهار داشت: برای شهرداری ساری حفظ سلامت شهروندان اهمیت بالایی دارد و از این رو باآمادگی بیشتر، اقدامات گسترده‌تری را جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام خواهیم داد.

رجبی افزود: باید بسیج همگانی، رفتارهای مشترک برای پیشگیری و اقدامات واحد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شود و شهروندان مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای جمع‌آوری پسماندهای شهری مشکلی وجود ندارد و گزارشی مبنی بر اینکه روند فعلی جمع آوری زباله در شهر باعث ترویج و شیوع ویروس کرونا شود، اعلام نشده است، ادامه داد: شهروندان باید زباله‌های خود را در زمان مقرر خارج از منازل قرار دهند و نسبت به رعایت موارد بهداشتی حساس‌تر از قبل عمل کنند.

شهردار ساری تصریح کرد: کارکنان خدوم شهرداری با تمرکز بر ارائه خدمت به شهروندان و یاری رساندن به آنها در کنار پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفتند و با تلاش شبانه روزی ،اقدامات ویژه نظافتی و بهداشتی را در سطح شهر آغاز کردند و تمامی تیم‌های اجرایی و عملیاتی به منظور مقابله با ویروس کرونا وارد مرحله پاکسازی اماکن عمومی در مرکز مازندران شدند.

رجبی گفت: میادین، فروشگاه‌های پرتردد، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، سرویس‌های عمومی و مبلمان شهری تا عبور بحران به صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند و بازارهای هفتگی برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا تعطیل شده و با همکاری سازمان های پسماند و فرهنگی اجتماعی محلول ضد عفونی کننده بصورت رایگان در بین شهروندان توزیع شده است.

وی افزود: شهرداری های مناطق و کلیه سازمان های تابعه شهرداری موظفند در جهت جلوگیری از شیوع این ویروس برنامه ریزی کرده و اقدام نمایند که با تلاش و تدبیر فعالیت های موثری نیز تاکنون داشته اند.

نگاه متفاوت به نوروز 99؛ افزایش بهداشت روان جامعه

شهردار ساری با بیان اینکه فضاسازی‌های لازم در حوزه شهری برای استقبال از بهار در حال انجام است، گفت زیباسازی و پیرایش شهری انجام می‌شود، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور نگاهی متفاوت به برنامه‌های نوروز داریم.

وی افزود: مدیریت شهری مصمم است حس امید به زندگی را در مردم تقویت کند تا شرایط مقابله با شیوع ویروس با نشاط اجتماعی و بهداشت روانی بیشتر از پیش فراهم شود.

شهردار مرکز مازندران گفت: تلاش می‌کنیم ضمن انجام مراقبت‌های ویژه، افزایش نظافت شهر، ضدعفونی کردن و اعلام هشدارهای مورد نیاز، از استرس شهروندان بکاهیم و با امید آفرینی ، به مقابله با شیوع این ویروس بپردازیم.

رجبی  رسالت شهرداری را  ارائه خدمت به شهروندان عنوان کرد و اظهار داشت: به یاری خداوند متعال و با همکاری کارکنان مجموعه شهرداری و سازمان های تابعه و ایثار جامعه پزشکی ، پرستاران و کادر درمان از این دوران گذار به سلامت عبور خواهیم کرد اما در عین‌حال اطلاع‌رسانی دقیق و آگاهی بخشی درست از یک‌سو و ترویج روحیه امید و همیاری و پرهیز از نگرانی‌های بی‌دلیل، کمک چشمگیری به همه ما در حل مساله است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات