نطق پیش ازدستور رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در نشست علنی امروز سه شنبه98/12/20

نطق پیش ازدستور رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در نشست علنی امروز سه شنبه98/12/20

جلال شریعتی در ابتدای این نشست افزود:دوستان وهمکاران همچنانکه در جریان امر هستید ،پس از شروع بکار شورا وبعد از اولین دیداری که با استاندار داشتیم وقول مساعد برای کمک مالی برای احداث پارک وفضای سبز نسبتاً وسیع دادند ومأمور کردند که مکان یابی شود،پس از بررسی ها وبازدید هایی که توسط اعضا شورا وشهرداری در میان چندین نقطه پیشنهادی ، اولین اولویت بررسی های شورا وشهرداری برای احداث چنین پارکی کوچکه ره ش بود پس از بازدیدی که در پاییز 96 با حضور شورا وشهرداری وجمعی دیگر از مدیران شهری واستانی انجام شد شاهد عملیات عمرانی پارک علم وفناوری شدیم که مورد اعتراض ومخالفت تقریباً تمامی بازدید کنندگان قرار گرفت، پس از مذاکرات وپیگیری های انجام شده مقرر شد اداره کل مسکن وشهرسازی در محل ومنطقه دیگری زمین مورد نیاز پارک علم وفناوری راتامین کند ودر مقابل پارک علم وفناوری از ادامه عملیات عمرانی خودداری کند. از آن تاریخ بیش از 2 سال می گذرد متاسفانه مسکن وشهرسازی یا نتوانست یا نخواست در جایی دیگر برای تامین نیاز پارک علم وفناوری زمین تامین نماید وبه همین دلیل چند ماه اخیر دوباره شاهد از سرگیری عملیات عمرانی پارک علم وفناوری شدیم که به دنبال اعتراضات فعالان زیست محیطی وبحث ومذاکرات ومکاتبات انجام شده در داخل محدوده دانشگاه فضای لازم برای پارک علم وفناوری منظور وکلنگ زنی شد. وقرار شد عرصه مربوطه در کوچکه ره ش به کاربری که قبلاً تصویب شده به عنوان شهرک دانش مورد استفاده قرار گیرد وپارک گیاه دارویی به عنوان مجموعه از بخش های تحقیقاتی دانشگاه کردستان احداث گردد اما ایراداتی که هست ،

1.مجوزی که صادر شده برای حصارکشی 15 هکتار به صورت فنس می باشد که متاسفانه شواهد گویای آنست که مساحت بیشتری آنهم با دیوارهای زمخت بتنی درحال حصارکشی می باشد.

2.به استناد مصوبات شورای عالی معماری وشهرسازی هرگونه ساخت وساز در تپه های شهر سنندج از جمله کوچکه ره ش ممنوع می باشد واین موضوع طی نامه های شماره 5920/98 مورخ 21/10/1398  و6271/98 مورخ 12/11/1398 به استانداری محترم ومتولیان امر یادآروی شده است.
3.موضوع حصارکشی که بوسیله دیوار بتنی انجام شده ومغایر مفاد پروانه صادره می باشد به کمیسیون ماده صد شهرداری ها ارجاع شده که متاسفانه منجر به صدور حکم نگردید.
اولاً: قصوری از شورا وشهرداری برای در اختیار گذاشتن عرصه مذکور وسایر دستگاه ها نبوده واگر ایرادی هست مربوط به متولی حفظ کاربری هاست .
ثانیاً: موضع شورا همواره شفاف ومخالفت با هرگونه ساخت ساز در دامنه کوچکه ره ش بوده وهست ولی چون قانوناً بلا اختیار بوده ایم مخالفت های خود را کتباً به مسئولان مربوطه ارسال نموده ایم
واما نکته ای که همواره جلب توجه می کند واز ابتدای شورای پنجم وشروع بکار شهردار عینک بدبینی به چشم زده اند میخواهند راه ونظر مطالبه گران واقعی را کج کنند ومدعی را به عنوان متهم معرفی کنند و لابد منفعت خودرا در آن می بینند تا مقصر واقعی از نظرها دور شود.
البته که راه کج به منزل نمی رسد ومردم وحق طلبان سره وناسره را بخوبی از هم تشخیص می دهند ومی دانند چه کسی مدافع آنها وچه کسی به دنبال منافع شخصی خود دست به تخریب دیگران می زند
اضافه کنم که توسعه دانشگاه علم وفناوری وتوسعه پارک های مربوطه واختصاص زمین به آنها امری ضروریست ودر این راستا نه دانشگاه ونه مسکن شهرسازی وادارت دیگر به دنبال منفعت شخصی نیستند بلکه هر کدام در راستای رسالت ذاتیشان اقداماتی را انجام می دهند که امید است آسیبی به تپه ها و هویت طبیعی شهر نرسد.
نظر شخصی بنده این است که ایجاد پارک گل ها وگیاهان دارویی تصمیم بسیار خوبی است که علاوه بر ایجاد فضای زیبا باطراوت و مطلوب جاذبه را نیز با خود به همراه دارد اما نه با حصارکشی بوسیله دیوار بتنی بلکه با فنس ویا دیوار سبز درختچه های کوتاه قد، بوته های حصاری و ...
لازم است شهرداری هم ورود پیدا کند نسبت به  احیاء کوچه ره ش به صورت پارک وفضای سبز  و... اهتمام نماید.
و در خصوصزشیوع بیماری کرونا هم درخواست شد سریعا موضوع شورا و در خواستهای شورا خطاب به مردم،شهرداری و مدیران استان اعلام شود.

ویدئو در این قسمت قرار داده شود
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر سنندج

    منبع خبر

    شورای شهر سنندج

    شورای شهر سنندج یک شورای شهر در شهر سنندج می باشد

      نظرات