‌پارک 17 هزار مترمربعی در ابتدای ‌ورودی هفت‌باغ ساخته می‌شود

به همت شهرداری منطقه سه؛

‌پارک 17 هزار مترمربعی در ابتدای ‌ورودی هفت‌باغ ساخته می‌شود

شهردار منطقه سه از آغاز ساخت پارک 17 هزار مترمربعی ابتدای ورودی هفت‌باغ خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری منطقه سه، رامین امیرمداح با بیان این‌که تلاش‌مان بر آن بود تا پارک بزرگ و مهیجی را در این منطقه بسازیم، گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد با معاونان منطقه و طراحان بخش خصوصی، سرانجام با تأیید نهایی طرح و محل اجرای این پارک در ابتدای جاده هفت‌باغ ازسوی مهندس عالم‌زاده، شهردار محترم کرمان، ساخت این پارک از روز گذشته آغاز شد.

وی مساحت این پارک را 17 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: با بررسی‌های کارشناسی، این پارک در فاز اول به کافی‌شاپ، کتابخانۀ نیمه‌بسته برای ایجاد انگیزۀ کتابخانی در فضای جمعی، سرویس بهداشتی، سینما روباز 400 نفره، مسیردوچرخه‌سواری و نمازخانه مجهز می‌شود.

شهردار منطقه سه اعتبار اولیه برای ساخت این پارک را یک‌ونیم میلیارد تومان بیان کرد و گفت: پارکینگ، ایجاد سایه برای افزایش حس دلپذیری با درختان بزرگ و چوب‌های طراحی‌شده، ساخت و نصب صندلی‌ها از بدنۀ خود طرح، ایجاد زمین‌های شنی برای بازی کودکان با ایده گرفتن از بستر شنی هفت‌باغ در کنار وسایل بازی کودکان و ایجاد سایه‌بان با استفاده از فرم بومی کپر و شیوۀ اجرای مدرن آن، از دیگر فضاهای طراحی‌شده در این پارک است.

امیرمداح با تأکید بر این‌که افراد معلول و نابینا می‌توانند در مسیرهایی که برای تردد آسان آن‌ها ایجاد می‌شود، به تمام فضاهای پارک دسترسی داشته باشند، گفت: در این پارک فضاهای جمعی سایه‌دار و نیمه‌باز با الهام گرفتن از یخدان‌های کرمان دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های به‌کار رفته در این پارک برگرفته از نقوش سلیمی و مفاهیم معماری ایران است که زیبایی، جذابیت و تازگی خاصی به این پارک می‌دهد.

امیرمداح افزود: ساخت این پارک از روز گذشته آغاز شده و همۀ تلاش معاونان این منطقه در سرعت‌بخشیدن به تکمیل این پروژه است.

وی ادامه داد: برای فازهای بعدی این پارک نیز فضاهایی در حال طراحی است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات