کوره های اجر پزی و آلودگی زیست محیطی

کوره های اجر پزی و آلودگی زیست محیطی

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی فرماندار یزد آلودگی زیست محیطی را بزرگترین مشکل مردم شهر و استان یزد دانست و از فراهم شدن مقدمات واگذاری زمین به متقاضیان برای انتقال کوره‌ها به فهرج یزد خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد، محمدحسن نقدی در جلسه‌ای با نمایندگان صنف فخار یزد گفت: در گذشته کوره‌های آجرپزی خارج از شهر قرار داشتند اما در حال حاضر با گسترش شهر از هر طرف، این کارگاه‌ها در میان خانه‌های مردم قرار گرفته و به طور طبیعی مشکلات بسیاری را برای مردم شهر ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آلودگی زیست محیطی بزرگترین مشکلی است که مردم شهر و استان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: بسیاری از پزشکان نیز معتقدند علت افزایش آمار بیماران مبتلا به سرطان در استان یزد نیز پراکندگی ذرات آلاینده حاصل از سوخت کوره‌های آجرپزی و کارخانه‌های کاشی و سرامیک است.

وی همچنین گفت: مقدمات واگذاری زمین به متقاضیان انتقال کوره‌ها در سایت ۶۰۰ هکتاری فهرج در معاونت عمرانی و فنی فرمانداری در حال بررسی است تا پس از برآورد قیمت واگذاری زمین و با در نظر گرفتن تمام زیرساخت‌ها اقدامات بعدی انجام شود.

نماینده موسسه کوثر یزد نیز در این جلسه از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد تا هر چه سریعتر مشکل شهر و استان در زمینه انتقال کوره‌ها مرتفع شود.

نقدی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه کسانی که در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده اند از ادارات و سازمان‌های مسئول خواست تا هر چه سریعتر بستر لازم جهت انتقال کوره‌ها به فهرج را فراهم نمایند.

 

 

    نظرات