تصمیمات جدید دفتر حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس برای...

تیم اعزامی دفتر حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس به همراه مدیران امور آب شهرستان های استهبان و فسا از محدوده مطالعاتی ایج و قره بلاغ بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس؛ این بازدید در راستای اجرای پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی به منظور حفاظت و صیانت از منابع آب محدوده های فوق با توجه به فروچاله و شکاف ایجاد شده در این محدوده ها انجام شد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس در این رابطه اظهار نمود : خشکسالی های اخیر و برداشت های بی رویه از منابع آبی در دشتهای ایج و قره بلاغ باعث افت سطح مخزن آبخوان های این مناطق گردیده است که در صورت عدم برنامه ریزی و و کنترل برداشتهای منابع آبهای زیرزمینی ،کاهش حجم آبخوانهای آبرفتی و کارستی می تواند فروچاله و شکاف موجود را تشدید کند.

علی اکبر بازیار گفت: در محدوده مورد نظر، فروچاله هایی به عمق حدود 70 متر و شکافهایی به طول چندین کیلومتر ایجاد شده است که در صورت عدم توجه متاسفانه مخاطراتی برای زندگی مردم این منطقه و منازل آنان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این مناطق حدود 1000حلقه چاه مجاز وجود دارد که در بازدیدی که از این محدوده انجام دادیم ،تصمیماتی از قبیل: اصلاح و تعدیل پروانه های بهره برداری از چاهها، کنترل برداشت آب از چاهها از طریق نصب کنتورهای حجمی و رعایت سقف کف شکنی چاهها و جلوگیری از حفاری سنگ کف اتخاذ کرده ایم.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس خاطر نشان کرد: شرکت آب منطقه ای فارس در راستای نجات آبخوان ها و حفاظت از منابع آب موجود در این محدوده از سال 85 سعی نموده اقدامات موثری را با انجام پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب های زیر زمینی محدوده مورد نظر انجام دهد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات