نشست زمین مرگ یک شهروند را رقم زد

نشست زمین مرگ یک شهروند را رقم زد

http://www.bananews.ir/نشست زمین و فروکش‌کردن کف‌اتاق در طبقه همکف ساختمان چهار طبقه در خیابان میرزای‌شیرازی منجر به ایجاد گودالی به عمق چهارمتر و مرگ یکی از ساکنان ساختمان شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، ناصرسلیمی فرمانده تیم اعزامی به محل حادثه، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی تماس شهروندان در ساعت ۱۴:۵۶ روز سه‌شنیه با سامانه ۱۲۵ و اطلاع‌رسانی در مورد این حادثه آتش‌نشانان ایستگاه ۵۳ و گروه نجات ۱۳ آتش‌نشانی تهران خود را به محل حادثه در خیابان میرزای‌شیرازی، بالاتر از خیابان مطهری رساندند.

وی با بیان اینکه طبقه همکف این ساختمان محل فعالیت یک شرکت بازرگانی است افزود: فروریختن ناگهانی کف یکی از اتاق‌ها باعث ایجاد گودالی به ابعاد سه در چهار و عمق چهار متر شده است،

سلیمی ادامه داد: هنگام وقوع این حادثه یکی از کارکنان شرکت به همراه آوار و مقدار زیادی قطعات و لوازم فلزی موجود در اتاق به داخل گودال افتاد و در زیر خرواری خاک و سنگ و آهن‌آلات گرفتار شد که با توجه به عمق گودال ایجاد شده و ریزش مداوم دهانه چاهی که در زیر کف این اتاق قرار داشت، مجبور شدیم سه کارگاه برپا کنیم تا نجاتگران بتوانند برای انجام عملیات خود را به عمق گودال برسانند.

فرمانده نجات‌گران گفت: یکی از مشکلات آتش‌نشانان در این حادثه، ریزش مداوم دیواره گودال و وجود چاه فاضلاب در عمق این گودال بود که با کوچکترین بی‌احتیاطی احتمال داشت فرد نجاتگر در زیرآوار گرفتار شود یا به درون چاه سقوط کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: پس از ایمن‌سازی اولیه و ایجاد کارگاه بر روی گودال، نجاتگران به نوبت در حالی که با طناب کاملا مهارشده بودند یکی یکی به داخل گودال رفتند تا عملیات آوار و خاکبرداری بدون وقفه و به طور مستمر انجام شود.

وی در مورد وضعیت فرد حادثه دیده در گودال گفت: در بررسی اولیه معلوم شد که این شخص کاملا در زیر خاک و آهن آلات مدفون شده و هیچ آثاری از وی دیده نمی‌شود به همین خاطر احتمال می‌رفت که فرد در زیر آوار چاه، جان خود را از دست داده باشد.

فرمانده گروه نجات ۱۳ همچنین خاطرنشان کرد: به رغم وضعیت ناامیدکننده، هدف نجاتگران از همان لحظات اولیه نجات این شخص بود و به همین دلیل با نهایت دقت و سرعت عمل همراه با اقدامات اولیه ایمنی برای حفظ جان آتش‌نشانان و نجاتگران، کارآواربرداری را شروع کردند.

وی با بیان اینکه تلاش آتش‌نشانان و نجاتگران در این حادثه حدود پنج ساعت و ۴۰ دقیقه طول کشید تصریح کرد: به علت شرایط خطرناک محل حادثه و نیز ریزش مقدار زیادی خاک و سنگ و آهن آلات بر روی این فرد، تقریبا یک‌ونیم ساعت طول کشید تا بدن او از زیرآوار نمایان شد.

وی علت فروکش کردن کف اتاق را شکستگی لوله‌های آب در اثر فرسودگی و نشت مداوم آب اعلام کرد که منجر به شسته‌شدن تدریجی خاک زیرکف اتاق و ریزش ناگهانی دهانه چاه شده است.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، همچنین اکبر اکبری افسر آماده منطقه ۱ عملیات آتش‌نشانی تهران نیز زیادبودن وزن وسایل و اجناسی را که روی کف این اتاق نگهداری می‌شد را عاملی برای رخداد این حادثه خواند و گفت: آتش‌نشانان و نجاتگران علی‌رغم شرایط دشوار سرانجام جسم بی جان فرد گرفتار شده را از زیر آوار خاک بیرون آوردند.

وی گفت: امدادگران اورژانس که در محل حادثه حاضر بودند پس از انجام معاینات لازم مرگ این شهروند را تائید و اعلام کردند.

 

    نظرات