بیانیه ی اعضای شورای اسلامی شهر سنندج

" بیانیەی اعضای شورای اسلامی شهر سنندج"
همشهریان گرامی
همانگونە کە مستحضر می باشید به دلیل شیوع بیماری ناشی از " کرونا ویروس" اکثر شهرهای کشور از جمله "شهر سنندج" در حالت بحرانی به سر می برد. یقینا در شرایط فعلی آنچه اهمیت دارد حفظ همدلی و اتخاذ تصمیماتی است که بتواند جلوی حادتر شدن اوضاع را بگیرد. بدون شک آنچه که این روزها شاهد آن هستیم تنها به خطر افتادن "سلامت جسمی" شهروندان نیست بلکه در خطر افتادن "سلامت روانی" و البته حادتر شدن "وضعیت معیشتی" بخش زیادی از شهروندانی ست که اقتصاد خانواده آنها مبتنی بر کار روز مزد است.
لذا ضمن تقدیر از زحمت مسولین استان تقاضامندیم:
الف: در کنار اتخاذ سیاست هایی بهداشتی, نسبت به اتخاذ سیاستهای اقتصادی برای  کمک به اقشار کم درآمد اقدام عاجل کنند.
ب: ضمن تقدیر از اعمال ممنوعیت هر گونه سفر به استان کردستان امیدواریم نهادهای ذی ربط نسبت به اجرای کامل این امر مخصوصا در مبادی ورودی شهرها اقدامات  لازم را انجام دهند.
ج: نظر به تقاضای بسیاری از شهروندان, از "استاندار محترم" تقاضامندیم در خصوص نحوه ادامه کار آن دست از اداراتی که در مقطع کنونی امکان تعطیلی آنها وجود دارد بازنگری اساسی بکنند.

همچنین به اطلاع شهروندان گرامی می رساند "شورا و شهرداری سنندج" از همان روزهای اول درگیری شدن شهر سنندج ضمن اختصاص مبلغ 2 میلیارد تومان جهت ضدعفونی کردن معابر و انجام سایر اقدامات بازدارنده, در کنار سایر نهادهای ذی ربط از انجام هیچ فعالیتی که سطح بهداشت عمومی را ارتقا دهد دریغ نکردەاند.
در همین رابطه از آنجا که بخش زیادی از همشهریانمان در بحران اخیر دچار ضررو زیان شدەاند در جلسە"21 اسفند" جهت جبران بخش اندکی از این ضرر و زیان و همچنین رفاه بیشتر شهروندان موارد زیر به تصویب اعضای شورا رسید.

1:تمامی واحدهای صنفی سطح شهر علاوە بر تخفیف سالیانه از پرداخت عوارض کسب و پیشه در اسفند ماه, فروردین و اردیبهشت معاف می باشند.
2:تمامی واحدهای صنفی سطح شهر علاوە بر تخفیف سالیانە از پرداخت عوارض پسماند در اسفند ماه, فروردین و اردیبهشت معاف می باشند.
3: تمامی مغازەها, دکەها, شهربازی ها و سایر اماکنی که توسط شهرداری به اشخاص حقیقی اجاره دادە شدەاند و به دلیل شیوع بیماری تعطیل و یا به حالت نیمه تعطیل درآمدەاند بنا به تشخیص هیات مدیره سازمان اجاره دهنده, مشمول تخفیف 50 تا 100 درصد اجاره بهایی ماەهای اسفند و فروردین می شوند.
4: تمامی پروانەهای ساختمانی که مدت اعتبار آنها در حال اتمام است به صورت خودکار اعتبار پروانه آنها تا پایان خرداد 1399 تمدید می شود و نیازی به مراجعه شهروندان به شهرداری جهت تمدید پروانه نیست.
5:به شهرداری مناطق اجازه داده می شود قبل از صدور پروانه و تنها بر اساس دستور نقشه اولیه و بدون نیاز به تشریفات اضافی و سختگیرانه نسبت به برآورد عوارض و اخذ آن از شهروندان اقدام نمایند.
6: شهرداری موظف است در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی نسبت به جمع آوری بساط مشاغلی که بدون مجوز در سطح معابر عمومی نسبت بە فروش مواد خوراکی اقدام کردەاند اقدام نماید.
7:شهرداری موظف است در ایام تعطیلات نوروزی از برپایی هرگونه چادر توسط مسافرین محترم در پارکها و معابر عمومی ممانعت به عمل آورد.
8:در کمال ادب و احترام به استحضار همشهریان عزیز می رساند تا اطلاع ثانوی هر گونه زیارت قبور مخصوصا در پنج شنبه آخر سال در بهشت محمدی سنندج ممنوع می باشد.
9: شهرداری موظف است جهت افزایش سطح بهداشت پرسنل و کارکنان خود مخصوصا آن دسته از نیروهایی که در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس جانفشانی میکنند اقدام عاجل نماید.
10: بە شهرداری و سازمانەهای تابعە اجازە دادە میشود امورات را با حضور حداقلی کارمندانی کە حضورشان در محل کار ضروریست مدیریت نمایند.
11:  به دلیل خطرات ناشی از تجمع, متاسفانه نوروز امسال هیچ گونه برنامه و جشنی توسط شورا و شهرداری برگزار نخواهد شد.

در پایان ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای شهروندان, نظر به وخامت اوضاع از یکایک آنها عاجزانه تقاضامندیم تا جایی که برای آنها امکان پذیر است از هر گونه تجمع و تردد در سطح شهر خوداری فرمایند. یقین داشته باشید تمام سعی و تلاش ما بر آن است به عنوان نماینده آنها در پارلمان محلی شبانه روزی با حساسیت بیشتر از گذشته پیگیر امورات و وظایف خود در این برهەی حساس باشیم.
بدون شک با حفظ همدلی و رعایت نکات بهداشتی با هم و در کنار هم این روزهای سخت را سپری خواهیم کرد.
در آن روز که یقینا به زودی خواهد آمد همەی ما در دامن کوه زیبای آبیدر دوبارە جمع خواهیم شد تا رنج این روزهای دشوار را فراموش کنیم.
همچنین  به نمایندگی از "مردم فهیم شهر سنندج" از زحمات و جانفشانی هایی که "جامعه  پزشکی و کادر درمانی" از خود نشان دادەاند تقدیرو قدردانی میکنیم
"با تقدیم احترام اعضای شورای اسلامی شهر سنندج


ویدئو در این قسمت قرار داده شود
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر سنندج

    منبع خبر

    شورای شهر سنندج

    شورای شهر سنندج یک شورای شهر در شهر سنندج می باشد

      نظرات