توجه به چرخه اقتصاد ، حمل ونقل و مسكن استان در شرايط اپيدمي بيماري كرونا بسيار ضروري است

توجه به چرخه اقتصاد ، حمل ونقل و مسكن استان در شرايط اپيدمي بيماري كرونا بسيار ضروري است

مديركل و رئيس شوراي هماهنگي راه وشهرسازي استان اصفهان در جمع اعضاي شورا گفت:
توجه به چرخه اقتصاد ، حمل ونقل و مسكن استان در شرايط اپيدمي بيماري كرونا بسيار ضروري است
با توجه به شيوع ويروس كرونا و به منظور جلوگيري از شيوع اين بيماري جلسه شوراي هماهنگي راه وشهرسازي استان با دستوركار مديريت بحران در زمان شيوع بيماري كرونا برگزار شد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، جلسه شوراي هماهنگي راه و شهرسازي استان به رياست عليرضا قاري قرآن مديركل و رئيس شوراي هماهنگي راه و شهرسازي استان اصفهان و با حضور مديران كل راهداري و حمل و نقل جاده اي، فرودگاه، راه آهن، آزمايشگاه فني و مكانيك خاك، شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل، بنياد مسكن انقلاب اسلامي، هواشناسي و فرماندهي پليس راه و مديران عامل شهرهاي بهارستان، فولاد شهر و مجلسي در محل راه و شهرسازي استان برگزار شد.
با توجه به شيوع ويروس كرونا و به منظور جلوگيري از شيوع اين بيماري جلسه مديريت بحران برگزار و مديران عضو شوراي هماهنگي مجموعه وزارت راه و شهرسازي در استان، نظرات و اقدامات انجام شده جهت جلوگيري از شيوع اين بيماري را ارائه نمودند.
قاري قرآن مديركل و رئيس شوراي هماهنگي راه وشهرسازي استان در ادامه با توجه به گزارشات ارائه شده بيان داشت: با توجه به هشدارهاي داده شده به مردم مبني بر خودداري از انجام سفرهاي غير ضرور و رعايت مردم در اين زمان، قطعا بار ترافيك در ايام نوروز به صورت خوشبينانه كاهش خواهد يافت و لازم است راهكارهايي ارائه شود تا ضمن رعايت موازين بهداشتي جهت كاهش اين اپيدمي، در حوزه مهم اقتصاد نيز در استان دچار مشكل نشويم.
وي با توجه به توقف احداث پروژه هاي عمراني از ۱۵ اسفند ماه لغايت 17 فروردين ماه سال 99 اظهار داشت: معمولا پروژه هايي متوقف مي شود كه باعث انسداد مسير مي شود و تكميل پروژه هاي احداث باند دوم و پروژه هاي مهم استان با هماهنگي پليس راه نبايد از چرخه احداث خارج شود.
وي تعطيلي چرخ اقتصاد را در شرايط كنوني بسيار حساس دانست و گفت: ضمن رعايت كليه موازين بهداشتي در حوزه هاي حمل و نقل بار و مسافر لازم است تمهيداتي در نظر گرفته شود تا پروژه هاي حياتي مانند كنارگذر شرق و احداث باند دوم محورهاي شرياني تعطيل نشود و حمل بار نيز با رعايت موازين بهداشتي از سوي راننده انجام شود.
قاري قرآن در ادامه سال 98 را با همه خطرات و اتفاقات پيش آمده در آن گذرا دانست و با تبريك فرا رسيدن سال 99 ابراز اميدواري كرد تا سال جديد تحولات ويژه و ميموني براي همه در پيش داشته باشد و ديگر شاهد اينگونه اتفاقات تلخ در آن نباشيم.
وي خطاب به اعضاي اين شورا اظهار داشت: ايجاد اميد و نشاط و انگيزه در حوزه هاي كاري خود و كنترل فضا و مراقبت هاي لازم در تمامي زمينه ها بسيار حائز اهميت است چرا كه همه بر يك سفينه سوار هستيم و لازم است ساختار به سمت و سويي حركت كند تا بحران كنترل و حركتي روبه جلو و با توجه به توسعه انجام شود.

در ادامه اين نشست، بحث سند چشم انداز توسعه استان در حوزه حمل ونقل و مسكن و به عنوان پايلوت در كشور و بر اساس جداول راهبردي مورد بررسي قرار گرفت كه مقرر شد تا پايان سال به وزارت متبوع گزارش شود.



لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات