پارک جهان نما رو به نابودی

پارک جهان نما رو به نابودی

وضعیت کنونی پارک جهان نمای کرج بسیار نا مناسب است و این موضوع این پارک را به ورطه نابودی می کشاند.http://www.bananews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید علی آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پارک جهان نما از پارکهای قدیمی و به نام کرج است که قدمتی حدود نیم قرن دارد و در زمینی به مساحت هزار و ۴۰۰ هکتار در حد فاصل اتوبان تهران – کرج و بزرگراه شهید همت واقع شده است.

وی با اشاره به وجود گونه های نادر گیاهی در این پارک اظهارداشت: وجود این گونه های کمیاب گیاهی که در حال حاضر در معرض خطر نابودی است، می تواند بستر آموزشی مناسبی را برای دانش آموزان، دانشجویان و موسسات علمی و تحقیقاتی فراهم کند.

آقازاده متولی پارک جهان نما کرج را سازمان جنگل ها معرفی کرد و اذعان داشت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه اداره منابع طبیعی موظف به واگذاری پارک جهان نما به شهرداری کرج شده است که متاسفانه این مهم تا کنون به دلایل مختلف انجام نشده است.

شهرداری آماده تحویل گرفتن پارک جهان نما است

شهردار کرج با بیان اینکه شهرداری آمادگی کامل برای عهده دار شدن مسئولیت پارک جهان نما را دارد، گفت: با اعتبارات پیش بینی شده به منظور احیا، حفظ و صیانت از این پارک که در جایگاه خاصی در سطح ملی دارد، این سازمان مستعد قبول مسئولیت در این خصوص است.

آقازاده با اشاره به امضای توافقنامه بین شهرداری و سازمان جنگل ها مبنی بر واگذاری پارک جهان نما به شهرداری کرج افزود: متاسفانه طی یکسال و چند ماه اخیر از سوی مدیران سازمان جنگل ها و منابع طبیعی به انحای مختلف و غیر مشخص از تحویل پارک به شهرداری کرج سر باز زده اند.

بدهی منابع طبیعی به سازمان آب آبرسانی به پارک را متوقف کرده است

شهردار کرج در ادامه با بیان اینکه سازمان جنگلها و منابع طبیعی به عنوان متولی پارک جهان نما بدهکار سازمان آب است، اظهارداشت: این سازمان با قطع آب پارک آبرسانی به فضای سبز منطقه رامتوقف کرده است که این موضوع خسارات جبران ناپذیری را در تابستان گرم امسال به بخشی از این پارک وارد کرده است.

آقازاده از ارسال نامه ای به استاندار البرز مبنی بر جلوگیری از این روند را یادآور شد و اظهارداشت: در این نامه با عنوان آمادگی کامل شهرداری برای حفظ و نگهداری از پارک جهان نما خواستار تسریع در مرحله واگذاری پارک به شهرداری شدیم.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از صدمات بیشتر و رفع نیازهای پارک بزرگ جهان نما نیاز است شهرداری هر چه سریعتر وارد عمل شود که تحقق این مهم مشروط به تحویل سریع پارک به شهرداری کرج است.

این مسئول پارک را نیازمند به سازماندهی کامل از جمله آبیاری، بازسازی و توسعه فضای سبز و حفاظت از گونه های نادر گیاهی دانست و بیان کرد: این مهم به محض واگذاری اختیار پارک جهان نما به شهرداری کرج اجرایی می شود.

 

 

    نظرات