ضرورت برنامه ریزی جامع برای استفاده بهینه از ذخیره آب سد سبلان

صبح امروز بیست و چهارم اسفند ماه، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل به همراه مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت،کارشناس کنترل ایمنی و پایداری سدهای استان و رئیس اداره بهره برداری سد سبلان از این سد بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این بازدید با اشاره به ذخیره نزدیک به 60 میلیون مترمکعب آب در سد سبلان، نسبت به برنامه ریزی برای استفاده بهینه از آب ذخیره شد در این سد تاکید کرد.

مهندس عباس جنگی مرنی تصریح کرد: خوشبختانه سد سبلان نسبت به میزان ذخیره آب در سال گذشته کمبودی نداشته است و نسبت به افزایش حجم ذخیره ای سد برای ماههای آتی خوشبین هستیم.

وی با اشاره به اینکه بارش باران و ذوب برف ها در ماههای آتی بر افزایش میزان آب ذخیره شده تاثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: به امید خدا بارش ها در ماههای آتی تداوم خواهد یافت و این عامل موجب افزایش حجم آب ذخیره شده خواهد بود.

مهندس جنگی مرنی به ضرورت پایش میزان ورودی و خروجی سد با استفاده از آمار و اطلاعات ایستگاههای هیدرومتری و هواشناسی، عنوان کرد: با این روش می توان برنامه ریزی مناسبی برای استفاده بهینه از منابع و مصارف سد سبلان در سالجاری بعمل آورد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین با اشاره به ذخیره نزدیک به 60 میلیون متر مکعبی حال حاضر سد سبلان عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت ذخیره آب در این سد مناسب می باشد و برنامه ریزی دقیق برای بهره برداری از پتانسیل آبی سد از ضروریات است.

در ادامه این بازدید، رئیس اداره بهره برداری سد سبلان گزارشی در خصوص میزان منابع و مصارف و برنامه های آتی شرکت برای استفاده بهینه از منابع آبی سد ارائه کرد.

# هرهفته_الف_ب_ایران

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات