شورای شهر مشهد از شرکاء اجتماعی و اقتصادی خود  ...

شورای شهر مشهد از شرکاء اجتماعی و اقتصادی خود ...

شورای شهر مشهد از شرکاء اجتماعی و اقتصادی خود حمایت می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری، صبح امروز و در گفتگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی «صبح خراسانی» به تشریح برخی از مصوبات روز گذشته شورای شهر مشهد پرداخت و اظهارکرد: با توجه به سرعت نگران‌کننده شیوع ویروس کرونا، داده‌ها و اطلاعات دریافت شده از مراجع مختلف و همچنین مطالبات شهروندان و رسالت شورای شهر در باب حفظ سلامتی شهروندان و ترجیح آن بر هم مقوله دیگری، تصمیماتی به منظوری پیشگیری از شیوع این ویروس روز گذشته اتخاذ شد و به تصویب اعضای شورای شهر رسید؛ گرچه ممکن است این تصمیمات برای برخی ناراحت‌کننده باشد

حیدری با بیان اینکه براساس داده‌های ملی، آمار مبتلایان به کرونا در مراکز استان‌هایی که سیستم حمل‌ونقل خود را تعطیل کرده‌اند، کاهش یافته چراکه مسائل بهداشتی به در این فضاها رعایت نمی‌شود، گفت: براساس همین آمار، اعضای شورای شهر طرحی دوفوریتی تعطیلی قطارشهری را به جلسه علنی آوردند و به تصویب رسید.

وی افزود: طبق این مصوبه، فعالیت و سرویس‌دهی قطارشهری مشهد از امروز، 25 اسفندماه تا 5 فروردین سال 99 تعطیل خواهد بود؛ خدمات ناوگان اتوبوسرانی نیز با شیب ملایمی متوقف خواهد شد. به نحوی که از فردا در دو نوبت (8:30-6:30 و 18:30-16:30) سرویس‌دهی می‌شود و از 29 اسفند تا 5 فروردین نیز تعطیل خواهد بود.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: اختیار استمرار تعطیلی و یا اعمال محدودیت ارائه خدمات و سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به شهردار محترم تفویض شده و وی می‌تواند براساس داده‌ها، اطلاعات و وضعیت مبتلایان و مصوبات ستاد کرونا، این بازه زمانی را تمدید کند.

حیدری با بیان اینکه کرونا آثار اجتماعی و اقتصادی مختلفی نیز بر فضای اقتصادی شهر و شهروندان داشته است، گفت: برهمین اساس، لایحه‌ای دوفوریتی از سوی شهردار، با هماهنگی اعضای شورای شهر ارائه شد و شورای شهر با تصویب آن گام مهمی در جهت حمایت از شرکاء اجتماعی و اقتصادی خود در شهر برداشت.

وی افزود: تسهیلات و استمهال دیون سررسید شده شهروندان نیز در این لایحه لحاظ شده و مردم عزیز نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

عوارض ساختمانی و تخفیف‌های پایان سال، محور دیگر سخنان رئیس شورای شهر مشهد در این گفتگو بود و حیدری در این باره اظهارکرد: با تصمیم اعضای شورا، اعمال تخفیف 20 درصدی به پرداختی‌های نقدی مودیان شهرداری از 16 تا 28 اسفندماه شد که براساس این تصمیم، مودیان پس از تاریخ صدور فیش به مدت 10 روز کاری می‌توانند نسبت به پرداخت اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: تمامی تقاضاهای شهروندان که تاکنون به شهرداری‌های مناطق رسیده و از منظر شهرداری، تقاضای شهروندان قابل قبول باشد، در سال آینده براساس تعرفه‌های سال 98 محسوب خواهد شد.

حیدری گفت: در سال 99 هم با توجه به شرایط اقتصادی و میزان تقاضا، تخفیف‌های دیگری را با صلاحدید شورای شهر و شهرداری تنظیم خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: تمدید مهلت اعمال تخفیف و ادامه‌دار بودن آن موجب می‌شود که تقاضاهای سال 99 در بازه زمانی مشخص یک یا دوماهه متمرکز شود، بدنه نیروی انسانی شهرداری توان پاسخگویی آن را ندارد و این امر به مصلحت سلامت شهروندان و پرسنل نیست.

رئیس شورای شهر مشهد در پایان گفت: آمار شیوع ویروس کرونا در مشهد بسیار نگران‌کننده است و در 3 روز اخیر رشد چشمگیری در تعداد مبتلایان شاهدیم؛ لذا از تمامی شهروندان تقاضا داریم این ویروس را جدی بگیرند و ترددهای غیرضروری در سطح شهر را به حداقل برسانند تا با همیاری و کمک هم، بحران فعلی را سپری کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات