تشریح اقدامات شهرداری در آرامستان بیرجند بعد ار انتشار ویروس کرونا

به گزارش امور ارتباطات و بین الملل شهرداری بیرجند  سرپرست سازمان آرامستان شهرداری بیرجند گفت: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا  از روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا مراسم مربوط به دفن متوفیات را در سالن اجتماعات آرامستان تعطیل کرده ایم و سالن اجتماعات به این دلیل و بهسازی آن تعطیل شد. در همین راستا نسبت به  تهیه بسته های آموزشی و نصب آن در محل واحد امور متوفیات و سالن آقایان و خانم ها دیگر بخش های آرامستان نیز اقدام شد .

«کدخدا» افزود: اطلاعیه ها هم در خصوص راه های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مکان های مختلف آرامستان نصب شد و نسبت به ضد عفونی ساختمان اداری و سرویس های بهداشتی به ویژه حوزه متوفیات که محل مراجعه بستگان متوفیان است ،اقدام شد. در حال حاضر نیز در خصوص افرادی که فوت می کنند بعد از آن که مراحل شستشو انجام می شود برای کند زدایی اقدام  و به طور مرتب نسبت به توزیع ماسک و مواد شوینده بین همکاران خود اقدام می کنیم و جلسه قبل از دفن متوفیان هم در مکان پارکینک جلوی آرامستان در حد 30 دقیقه برگزار می شود..

به گفته «کدخدا» برای دفن افرادی که بر اثر کرونا فوت می کنند ابتدا سالن غسالخانه  به طور کامل ضد عفونی می شود و از وسایل یک بار مصرف همکاران ما استفاده می کنند که بعد از انجام مراحل مورد نظر شامل تیمم متوفی و... حتی ناظرین شرعی وسایل یک بار مصرف را در زباله دان عفونی  می اندازند و برای برگزاری مراسم مربوط به دفن افرادی که بر اثر کرونا فوت می کنند از غسالخانه جنازه داخل آمبولانس گذاشته می شود و تا نزدیکی مکان دفن که امکان تردد اتومبیل وجود دارد، جنازه برده می شود و در آن جا تعداد کمی از بستگان نماز میت را می خوانند و با رعایت وارد بهداشتی با حضور ناظر اداره بهداشت کار تدفین فرد مورد نظر انجام  می شود.

سرپرست سازمان آرامستان شهرداری بیرجند از شهروندان خواست برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از حضور در محل مزار بستگان خوداری کنند و مبالغ مورد نظر را در امور خیر هزینه کنند. در ابتدا که افرار برای انجام امور مربوط مراجعه می کنند توجیه می شوند و به آنها توصیه می شود که در این ایام بر مزار بستگان خود حاضر نشوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات