آبگیری یک میلیارد و 22 میلیون متر مکعبی سد سفید رود

مهندس وحید خرّمی از آبگیری یک میلیارد و 22 میلیون متر مکعبی سد سفید رود خبر داد و گفت : بخشی از آب رودخانه سفیدرود در شبکه های آبیاری سفیدرود جاری میگردد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان ؛ مهندس وحید خرّمی مدیر عامل عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت : باعنایت به بارشهای اخیر و دبی ورودی مناسب از حوضه آبریز به مخزن سد سفیدرود و به منظور کنترل سیلابهای احتمالی  و همچنین پایش مخزن سد و استفاده بهینه از شرایط موجود جهت تامین نیاز زیست محیطی و شیلات ؛ بخشی از آب رودخانه سفیدرود در شبکه های آبیاری سفیدرود جاری میگردد .

وی افزود : با هدف انجام مقدمات کشاورزی و آبگیری آببندانهای محدوده شبکه ، در کانال چپ سنگر به میزان ۱۰  و کانال راست ۵  مترمکعب بر ثانیه آب رودخانه سفیدرود در شبکه های آبیاری سفیدرود انتقال می یابد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان میزان ورودی به مخزن سد سفید رود را در 25 اسفند ماه، 227 متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و افزود در حال حاضر خروجی سد 155 متر مکعب بر ثانیه می باشد .

مهندس خرّمی از افزایش 26 درصدی حجم مخزن سد سفید رود نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت : این حجم در مدت مشابه سال گذشته  811 میلیون متر مکعب بوده است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات