افزایش 10 درصدی سطح زیر کشت محصولات زمستانه شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان

افزایش 10 درصدی سطح زیر کشت محصولات زمستانه شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "یعقوب کرمی" گفت: از ابتدای عقد قرارداد آب محصولات زمستانه تاکنون، بیش از 44 هزار و 324 هکتار انواع محصولات زمستانه در سامانه الکترونیکی عقد قرارداد آب زراعی به ثبت رسیده است.
وی بیشترین سطح زیر کشت را مربوط به کشت استراتژیک گندم اعلام کرد و افزود: در مجموع 20 هزار و 730 هکتار محصول گندم در اراضی تحت پوشش شبکه های آبیاری شمال خوزستان به زیر کشت رفته است.
کرمی دلیل افزایش سطوح زیر کشت را کاهش میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته و تمهیدات پیش بینی شده در شرکت عنوان کرد و افزود: معمولا کشاورزان در به هنگام نیاز آبی مزارع خود جهت ثبت قرارداد خود به امور مشترکان شرکت مراجعه می‌کنند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری شمال خوزستان زمان اوج مراجعات کشاورزان را روزهای پایانی اسفندماه هر سال ذکر کرد و گفت: امسال به‌دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت عمومی کشاورزان و کارکنان شرکت، عقد قرارداد آب از 15 اسفندماه متوقف شد.
وی تاکید کرد: با هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان پس از تعطیلات نوروزی فرصت مجددی جهت عقد قرارداد آب محصولات زمستانه و بهاره اعلام خواهد شد و کشاورزان از این جهت نگرانی نداشته باشند.
کرمی پیش‌بینی کرد: در سال زراعی جاری بیش از 50 هزارهکتار از اراضی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان به زیر کشت انواع محصولات زمستانه و بهاره برود.
شبكه‌های آبياري شمال خوزستان شامل دز و کرخه شمالی  بيش از ۱۸هزار مشترك دارد كه در دو فصل زراعي تابستان و زمستان با شركت بهره‌برداري از شبكه‌هاي آبياري شمال خوزستان قرارداد آب مي‌بندند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات