با اجرای فرایند شهروندسپاری؛ زمان پاسخگویی به درخواست‌های مردمی کاهش یافت

با اجرای فرایند شهروندسپاری؛ زمان پاسخگویی به درخواست‌های مردمی کاهش یافت

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر « لیلا دودمان» با اشاره به جلسه پیشین کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات که با موضوع شهروندسپاری برگزار شد، گفت: ارتقا فاز اول شهروندسپاري سبب شده مدت زمان پاسخگويي شهرداري به درخواست‌هاي ثبت شده در دی و بهمن ماه 98 بطور ميانگين در 80 درصد مواقع به كمتر از يك روز كاري برسد.

وی ادامه داد: در 50 درصد از موارد روند پاسخگویی در كمتر از دو ساعت انجام شده در حالی که پیش از این تا 27 روز به طول می‌انجامیده است.

او متوسط زمان پاسخگويي به روش گردش‌كار قديم را در 55 درصد موارد 30 تا 39 روز و بعد از اصلاح روش انجام كار را در 84 درصد موارد كمتر از يك روز عنوان می‌کند.

این عضو شورای پنجم مهم‌ترین نتایج شهروند سپاری را تسریع و تسهیل در انجام خدمات رسانی به شهروندان، کاهش کنترل‌ در فرایندها، کاهش تعداد فعالیت‌ها و زمان‌دار کردن گام‌های فرایند جهت کنترل بیشتر برمی‌شمارد.

حذف مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری ها، دفاتر ماده 33 و دفاتر تسهیلگری، کاهش زمان پاسخگویی به درخواست، شفافیت فرایند، حذف احراز مالکیت، حذف هزینه ثبت درخواست و کارشناسی نیز از دیگر مواردی است که دودمان به آن اشاره می‌کند.

او فرایندهای اصلي شهرداري الكترونيك را شامل استعلام، صدور پروانه، صدور پايان كار و صدور عدم خلاف و فرآيند مميزي املاك دانست و اظهار داشت: نوع درخواست‌ها در سال 97، 87 درصد استعلام و 3 درصد عدم خلاف بوده و بيشترين استعلامات به مناطق 4 و1 تعلق داشته است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز، شهرداری را مکلف دانست در راستای اطلاع‌رسانی شهروندان در ارتباط با پروژه شهروندسپاری برنامه‌ریزی و تبلیغات موثر داشته و در این زمینه شهرداری الکترونیک و سازمان فاوا همکاری لازم را با سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی داشته باشند.

دودمان اضافه کرد: شهرداری مکلف است قرارداد سال‌های 84، 89، 97 و 98 مربوط به سامانه شهرسازی به همراه پیوست‌های فنی را در اختیار کمیسیون قرار داده و روند گسترش و ارتقا کار جمع سپاری مربوط به منطقه یک را تا پایان اسفند سال 98 انجام و گزارش آن را ارائه دهد.

گفتنی است شهرداری موظف است سازوکار برگزاری جلسه مشترک مابین دادگستری، ثبت احوال، ثبت اسناد، شهرداری و کمیسیون هوشمندسازی را به منظور حل مشکلات موجود در سیستم سرا برگزار کند.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات