روزهای آرام تبریز در مقطع سیلابی شدن دیگر شهرها

روزهای آرام تبریز در مقطع سیلابی شدن دیگر شهرها

به گزارش شهریار، با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و همچنین در پیش بودن موسم بارش های بهاری، شهرداری تبریز در موعدی مناسب و قبل از وقوع احتمالی سیل اقدام به لایروبی آبراه های ورودی به شهر کرده است.

بر این اساس شهرداری های مناطق مختلف تا قبل از رسیدن موعد بارش های بهاری و در آستانه نوروز و بهار، اقدام به لایروبی این آبراه ها کرده اند.

کوی رود در جاده سنتو، هتل مرمر نرسیده به تبادل امام علی (ع)، کانال کرجان در جاده تبریز – آذرشهر، کانال کرجان در انتهای خیابان آخمقیه، کانال مقابل جایگاه سی ان جی در اتوبان شهید کسایی، کانال میدان تره بار و کانال زیرگذر لاله در محدوده راه آهن از جمله آبراه ها و کانال هایی است توسط عوامل شهرداری های مناطق مختلف تبریز لایروبی شده است.

این لایروبی بموقع و قبل از شروع بارش های بهاری، یکی از تدابیری است که شهرداری تبریز جهت پیشگیری از وقوع سیل اندیشیده است.

موضوعی که سال قبل نیز توسط ایرج شهین باهر شهردار تبریز در دستور کار شهرداری قرار گرفت تا در مقطعی که بسیاری از شهرهای کشور درگیر سیل و عواقب ناشی از آن بود، تبریز روزهایی آرام تجربه کند.

با دور اندیشی شهردار تبریز در خصوص لایروبی آبراه ها و کانال ها و همچنین موضوع هدایت آب های سطحی، به نظر می رسد خطر سیل تبریزی ها را تهدید نکند و باران بدون اینکه داغی بر دلی بگذارد، همچنان نعمتی برای زنده شدن دوباره زمین باشد.

چنین اقداماتی از سوی شهرداری تبریز شاید به اندازه احداث و افتتاح یک روگذر و زیرگذر و ... به چشم نیاید و به اصطلاح پروژه ویترینی نباشد، اما از جمله اقدامات مهمی است که یک شهر را از خطرات بزرگ نجات می دهد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات