نجات ۲۵ قطعه پرنده باکلان در نمک زارهای دریاچه بختگان

نجات ۲۵ قطعه پرنده باکلان در نمک زارهای دریاچه بختگان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، صفایی؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست استهبان گفت: در پی گزارش همکاران پارک ملی بختگان  متوجه شدیم تعدادی پرنده باکلان که به دلیل کریستاله شدن نمک بر روی بالهایشان و گرسنگی زمین گیر شده اند، لذا با رعایت کامل دستورالعمل های مواجهه با حیات وحش  در اسرع وقت توسط محیط بانان زنده گیری شدند.

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استهبان و بختگان بعد از نجات این پرندگان ، نمونه گیری توسط دامپزشکی و نداشتن علایم خاصی از بیماری به محیط‌بانی انتقال ، آنان را شستشو و تیمار کرده و بعد از اطمینان از سلامت‌شان در آبگیر طبیعی آب شیرین رهاسازی  نموده و اقدام به تغذیه دستی آنان کردند.

وی گفت این پرندگان در مسیر مهاجرت ، تالاب شور بختگان را برای استراحت انتخاب نمودند و به دلیل نبود غذا و کریستاله شدن نمک روی بال هایشان توان پرواز را از دست داده بودند.

ویروس کرونا فعالیت محیط بانان را متوقف نکرده و به رغم شیوع بیماری با رعایت اصول ایمنی کماکان گشت و کنترل مناطق تحت حفاظت ادامه دارد. مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اخیرا از توزیع اقلام بهداشتی شخصی برای سلامت محیط بانان خبر داده بود.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات