جلسه بررسی وضعیت تامین آب شبکه یامچی در فصل بهره برداری سال آتی

با حضور معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل، مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت، مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل و رئیس اداره بهره برداری از سد یامچی، جلسه بررسی موجودی سد یامچی بر اساس پیش بینی های ورودی و مصارف مختلف تا شروع فصل بهره برداری برگزار گردید.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل در این جلسه گفت: ضروری است در اسرع وقت جلسات مشترک جهاد کشاورزی و آب منطقه ای در خصوص زمان بازگشایی آب از سد یامچی، تدقیق میزان اراضی زیر کشت رفته پاییزه و بهاره شبکه برگزار و با تشریح شرایط و وضعیت مخزن، سناریوهای مختلف آبدهی به شبکه مدلسازی و هماهنگی های لازم با زارعین پایاب انجام گیرد.

مدیرامور منابع آب شهرستان اردبیل نیز در این جلسه به میزان تقریبی 5500 هکتار از اراضی زیر کشت رفته اشاره و اضافه نمود: در تلاشیم با تکمیل گزارش شرکت تعاونی بهره برداری شبکه یامچی میزان دقیق اراضی پاییزه و کشت بهاره مشخص و کلیه اقدامات لازم جهت مدیریت شبکه با کاهش تلفات توزیع و نظارت بربرداشت های حقا به بران پایین دست استفاده حداکثری از میزان تخصیصی به شبکه یامچی را داشته باشیم.

رئیس اداره بهره برداری از سد یامچی شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این دیدار اظهار داشت: بر اساس آمارهای ارائه شده ،ورودی از ابتدای سال زراعی تا 28 اسفند 20 درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته و به تبع آن حجم مخزن سد یامچی نسبت به سال گذشته در حدود 17 درصد افزایش  و به حجم 31 میلیون متر مکعب رسیده است.

مهندس هادی حبیب زاده افزود: بر اساس آمارهای ماخوذه از دفتر مطالعات پایه منابع آب پیش بینی می شود تا شروع فصل بهره برداری(15 اردیبهشت) 17 میلیون متر مکعب ورودی به سد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این حجم پس از تامین صد در صد نیاز آب شرب در نیمه اول سال 99 و کسر تلفات و حجم ذخیره برای آب شرب در انتهای شهریور 99، حداکثر 20 میلیون متر مکعب برای تخصیص به کشاورزی شبکه یامچی و حقابه بران پایین دست داشته باشیم.

مهندس حبیب زاده در پایان افزود:مقرر شد جلسه آتی در 16 فروردین سال آتی جهت پیش بینی دقیق برای تخصیص به مصارف مختلف برگزار گردد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات