رئیس شورای شهر شیراز: برای پیگیری مطالبات شیرازی‌ها با مقامات ارشد استان و کشور مکاتبه کرده‌ایم

رئیس شورای شهر شیراز: برای پیگیری مطالبات شیرازی‌ها با مقامات ارشد استان و کشور مکاتبه کرده‌ایم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر « سید عبدالرزاق موسوی » به وظایف قانونی شورای اسلامی در خصوص نظارت بر بهداشت عمومی شهر اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس همین وظایف قانونی، شورای اسلامی شهر شیراز از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا تاکنون جلسات عمومی و تخصصی متعددی را برگزار کرده که منجر به تصمیم‌ها، مصوبات و ارائه‌ی راهکارهای مهمی به دستگاه‌های ذی‌ربط شد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به جزئیاتی از نامه 21 اسفندماه اعضای این شورا به استاندار فارس، گفت: برگزاری جلسات هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با مجموعه شهرداری و همچنین سایر دستگاه‌ها و مقامات مسؤول در شهر و استان به ارائه‌ی هفت راهکار پیشنهادی به مدیریت استان در خصوص مبارزه با شیوع بیماری کرونا منجر شد.
موسوی با بیان اینکه در این نامه هفت پیشنهاد که از مطالبات جدی شهروندان شیراز در خصوص پیشگیری از شیوع گسترده کرونا در این شهر محسوب می‌شدند، به شورای تأمین و مدیریت استان فارس ارائه شد، افزود: شورای شهر شیراز همچنین یک بار دیگر آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و اقدام لازم در کنار مردم و سازمان‌ها و دستگاه‌های استانی در جهت عبور از شرایط موجود و حفظ سلامتی مردم، اعلام کرد.
موسوی به تشریح جزئیاتی از این مطالبات و راهکارها پرداخت و گفت: ممنوعیت ورود گردشگران و مسافران و کنترل تمامی مبادی ورودی و خروجی زمینی، هوایی و ریلی یکی از این راهکارها است که در روزهای اخیر به مطالبه عمومی مردم نیز تبدیل شده است.
تعطیلی مسافرخانه‌ها، مهمانپذیرها و خانه‌های مبله و استیجاری دیگر موضوعی بود که موسوی به آن اشاره داشت و افزود: البته انتظار این است که با تدوین ساز و کارهای مشخص از ایجاد مشکل‌های دیگری در این زمینه پیشگیری شود.
رئیس شورای شهر شیراز خواستار تعیین برنامه زمانی دقیق برای فعالیت اصناف مختلف در بازار به ویژه نانوایی‌ها شد و تأکید کرد: با توجه به حساسیت‌های انتقال ویروس از طریق برخی از این مشاغل ضروری است که نظارت بسیار دقیقی بر رعایت بهداشت در تمامی صنف‌ها و مشاغل صورت گیرد.
وی حجم زیاد فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در شرایط خاصی فعلی را یکی از  دلایل کمبود نیرو در صف مقدم مبارزه با بیماری کرونا توصیف کرد و افزود: پیشنهاد شورای شهر این است که به منظور جایگزینی یا مساعدت به تیم‌های اصلی بهداشتی و درمانی مراکز در شرایط دشوار فعلی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، آموزش به تمامی کارکنان مرتبط با بهداشت و درمان در سطوح مختلف مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی  قرار گیرد.
رئیس شورای شهر شیراز، کاهش مراجعات عمومی به نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و افزایش حضور مردم در خانه را یک راهکار مهم برای کنترل شیوع ویروس کرونا دانست و اظهار داشت که این امر با تسهیل ارائه خدمات غیرحضوری به ارباب رجوع امکان‌پذیر است.
موسوی افزود: همچنین کاهش حضور فیزیکی چند صد هزار نفر از کارکنان ادارات و دستگاه‌های دولتی شهر و استان در محل کار نیز موضوع مهمی است که با استفاده از شیوه‌ی دورکاری قابل اجرا است.
استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، انجمن‌ها و بخش‌های خصوصی در اجرای دستورالعمل‌های مقامات و نهادهای متولی بهداشت و درمان و نیز ستاد مبارزه با کرونا، هفتمین پیشنهادی بود که به گفته‌ی موسوی در نامه‌ی شورای اسلامی شهر شیراز به مقام ارشد اجرایی استان فارس مطرح شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در نشست حضوری همه راهکارها را یک بار دیگر به تفصیل مورد تأکید قرار دادیم و خواستار تعطیلی کامل پایانه‌های برون‌شهری و کنترل جدی‌تر ورودی در این ایام شدیم.

** از وزیر راه خواستیم که حمل و نقل مسافر برون‌شهری در شیراز سریعاً متوقف شود

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه استاندار فارس در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، محدودیت‌های قانونی دارد، افزود: به همین دلیل شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز پس از برگزاری جلسات هم‌اندیشی تصمیم گرفتند که برای اجرای اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای لازم موضوع کنترل مبادی ورودی و خروجی کلان‌شهر شیراز را با وزیرراه و شهرسازی مکاتبه کند.
وی تصریح کرد: در این نامه با هشدار نسبت به اینکه روزانه صدها مسافر از اقصی نقاط کشور وارد شهر شیراز می‌شوند و این موضوع اقدمات مقابله‌ای مدیریت شهری شیراز با ویروس کرونا را بی اثر کرده، از وزیر راه و شهرسازی درخواست کردیم که نسبت به توقف حمل و نقل مسافر برون‌شهری اقدام مقتضی صورت گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان با اظهار امیدواری برای گسترش همکاری و همدلی همه‌جانبه مردم و مسؤولین نهادها و دستگاه‌های مختلف برای عبور از شرایط سخت مبارزه با ویروس کرونا، در عین حال تأکید کرد: انتظار این است که تلاش‌ها در این راستا به هیچ وجه موجب کاهش کیفیت و یا ایجاد خلل در روند ارائه خدمات ضروری به مردم کلان‌شهر شیراز و سراسر استان فارس نشود.
پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات