شهردار شیراز عید نوروز را به شهرداران حوزه جغرافیایی نوروز تبریک گفت

شهردار شیراز عید نوروز را به شهرداران حوزه جغرافیایی نوروز تبریک گفت

شهردار شیراز در پیامی نوروز را به شهردار شهر خواهر خوانده دوشنبه و تعدادی از پایتختها و کلانشهرهای حوزه جغرافیایی نوروز  تبریک گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، در متن پیام مهندس اسکندرپور آمده است:
《همکار گرامی،
با کمال مسرت فرا رسیدن نوروز باستانی و بهار طبیعت را به جنابعالی و شهروندان گرانقدرتان تبریک عرض می نمایم. بهار، این نعمت شگرف الهی بار دیگر رنگ و عطر را به طبیعت ارزانی می دارد تا بدانیم جوانه های امید از دل زمین سرد و سخت راهی برای شکوفا شدن می یابند و ملال زمستان را تاب هماوردی با اشتیاق روییدن و نو شدن نیست.
چه زیبا و شورانگیز که صدها میلیون نفر در جهان آغاز سال نو را همزمان با رویش دوباره طبیعت به جشن می نشینند تا همنشینی شور و شادی با سرزندگی، امید و تحول ماندگار و همیشگی باشد.
نوروز این میراث باستانی گرانبها، نماد ارزشهای مشترکی چون صلح و دوستی و فرصت مناسبی برای آن است که به یادآوریم پیوندهای عمیقی بین مردم منطقه وجود دارد که به گواه تاریخ ناگسستنی خواهد بود. سالی سرشار از سلامت، کامیابی و بهروزی برای شما آرزومندم.》لازم به ذکر است حوزه جغرافیایی نوروز علاوه بر ایران کشورهایی نظیر افغانستان، تاجیکستان، اذربایجان، قرقیزستان، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان، عراق و ... را شامل می شود. بر اساس این گزارش نوروز در سال ۲۰۰۹ توسط یونسکو در لیست میراث معنوی بشریت به ثبت رسید. همچنین، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای در سال ۲۰۱۰، ضمن به رسمیت شناختن نوروز به عنوان یک مناسبت بین المللی  روز ۲۱ مارس را به عنوان روز جهانی نوروز نامگذاری کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات