برگزاری جلسه مدیریت سیلاب شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان

در راستای آمادگی بیشتر و پیش بینی تمهیدات لازم، جلسه مدیریت سیلاب با حضور دکتر رضا مدرس معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان، دکتر هوشنگ ملایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، عزیزالله کناری فرماندار بندرعباس، مهندس سعدینی سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان و کارشناسان مسئول در مدیریت سیلاب شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای هرمزگان، با توجه به احتمال وقوع سیل در استان، جلسه فوق العاده این شرکت برابر نظام نامه سیلاب در وزارت نیرو و به منظور بررسی، تحلیل و ارزیابی وضعیت رودخانه‌ها، مسیل‌ها و تاسیسات در حال بهره‌برداری و همچنین پروژه‌های در دست اجرا تشکیل شد.

دکتر رضا مدرس در این جلسه گفت: مدیریت سیلاب امروزه به عنوان مکمل روش های سازه ای کنترل سیل از اهمیت خاصی برخوردار است. پیش بینی سیل به عنوان ابزاری برای مهار سیلاب مطرح بوده و به عنوان یکی از شاخص های مدیریت می تواند راهگشای مشکلات سیل و یا کاهش خسارات تا حد ممکن باشد.

وی تصریح کرد: این کمیته (مدیریت سیلاب) به عنوان اتاق فرمان یا کنترل عمل می‌کند و افرادی به صورت میدانی در محل‌های مورد بحث در حال انجام فعالیت هستند.

مدرس ادامه داد: مسائل و اطلاعات از نیروهای میدانی دریافت می‌شود و پس از رصد و پردازش دستورات لازم برای نسبت و نحوه تخلیه آب از سدهای شمیل، نیان و دیگر سدهای استان صادر می‌شود.

مدرس با اشاره به ضرورت اجرای کامل مفاد نظام نامه سیلاب بر تلاش شبانه روزی مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای تا پایان زمان بارندگی و سیلاب در مناطق مختلف استان تاکید کرد.

معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان بر ضرورت اطلاع رسانی و اعلام هشدار از طریق رسانه ها جهت پیشگیری از خسارات جانی و مالی تاکید کرد و دستورات لازم را برای مدیران ستادی و شهرستان‌ها را صادر کرد.

مدرس با تاکید بر تشکیل کمیته مدیریت بحران ادارات تابعه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان به آماده باش تمامی عوامل و نیروهای مورد نیاز برای کاهش خسارت های احتمالی اشاره کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات