عبور از بحران آب نیازمند مشارکت همگانی است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل در برنامه «یاز نغمه سی» شبکه صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: عبور از بحران آب نیازمند مشارکت همگانی است و همه ما باید به نوبه خود به وظایف ذاتی خود در برابر حفاظت از منابع آب عمل نماییم.

مهندس نبی اله پاسبان عیسی لو با اشاره به شعار روز جهانی آب عنوان کرد: شعار روز جهانی آب برای امسال «آب، تغییر اقلیم و مسئولیت اجتماعی» است که دقیقا به مشارکت تمامی مردم در قبال حفاظت از منابع آبی برای عبور از چالش های آبی است.

وی مسئولیت اجتماعی در قبال آب را یادآور شد و افزود: همه ما چه مسئول و چه مردم باید در موضوع آب حساسیت داشته باشیم و همه به نوبه خود در حفاظت از این منبع خدادادی تلاش نماییم تا نسل های آتی به مشکل برخورد نکنند.

مهندس پاسبان عیسی لو همچنین با اشاره به اینکه متاسفانه با برداشت بی رویه از منابع آبهای زیرزمینی در طی سالیان گذشته، آب چند سال آینده را نیز مصرف کرده ایم، یادآور شد: برای به تعادل رساندن مصرف آب زیرزمینی باید با همکاری هم علی الخصوص در بخش کشاورزی از بروز مشکل برای آینده فرزندانمان جلوگیری نماییم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه استان اردبیل جزو معدود استانهایی در سطح کشور است که در زمینه انسداد چاههای غیرمجاز موفق عمل کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر فقط 60 چاه غیرمجاز در سطح استان وجود دارد که طبق برنامه ریزی بعمل آمده نسبت به انسداد آنها نیز اقدام خواهد شد.

وی با اشاره با بخشی از عملکرد شرکت آب منطقه ای اردبیل در سال گذشته تصریح کرد: با تلاش مدیرعامل و تمامی همکاران در سال گذشته سد و شبکه احمدبیگلو در شهرستان مشگین شهر به بهره برداری رسید و همچنین آبگیری سدهای بفراجرد خانقاه خلخال و تازه کند گرمی انجام گرفت تا با برنامه ریزی مناسب بتوانیم بخشی از چالش های آبی در این مناطق را مرتفع نماییم.

مهندس پاسبان عیسی لو همچنین با اشاره به بهره برداری 10 هزار هکتار از اراضی پایاب شبکه خداآفرین در سال گذشته عنوان کرد: طبق برنامه ریزی بعمل آمده در صورت تامین اعتبار و حل مشکل مالی، پروژه مذکور به پایان خواهد رسید.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین با اشاره به کلنگ زنی شبکه آبیاری پایاب سد گیوی در روزهای پایانی سال نیز گفت: با استفاده از فاینانس داخلی عملیات اجرایی این شبکه نیز با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 100 میلیون ریال آغاز شد.

مهندس پاسبان عیسی لو با اشاره به حجم آب موجود در پشت سدهای استان نیز بیان داشت: حجم آب سدهای ما در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته وضعیت بهتری دارند در حالی که نسبت به درازمدت، حجم آب کمتری را در پشت سدها شاهد هستیم.

وی لایروبی و ساماندهی رودخانه های سطح استان، نصب کنتور هوشمند بر چاههای کشاورزی، جلوگیری از اضافه برداشت از چاههای کشاورزی، فعالیت چندین اکیپ گشت و بازرسی از منابع آب در سطح استان، انسداد چاههای غیرمجاز و جلوگیری از حفر چاههای غیرمجاز را از جمله اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی استان عنوان کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات