نجات جان یک نفر از آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان خبر داد:

نجات جان یک نفر از آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از طعمۀ حریق‌شدن یک منزل مسکونی، امروز چهارم فروردین‌ماه در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، به نقل از مدیریت ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، رضا میرزایی گفت: طی تماس تلفنی در ساعت 18 عصر امروز با ستاد مرکز فرماندهی عملیات (125) این سازمان، از آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی آگاه شدیم.

وی محل حادثه را خیابان شهید شیروانی، واقع در بلوار جمهوری‌اسلامی اعلام کرد و افزود: بلافاصله دو تیم از آتش‌نشانان از ایستگاه‌های شماره 10و7 در محل حادثه حضور پیدا کردند و عملیات اطفای حریق منزل مسکونی را در دستور کار قرار داده و از سرایت آتش به دیگر منازل در مجتمع مسکونی جلوگیری کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: این ٱتش‌سوزی در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی رخ داده بود و با توجه به قفل بودن درِ ورودی منزل و گیر افتادن یک نفر از ساکنان در میان شعله‌های آتش، آتش‌نشانان نجات جان شهروند از میان شعله‌های آتش را در اولویت قرار دادند و به سرعت به منزل وارد شدند.

میرزایی بیان کرد: آتش‌نشانان هم‌زمان با اطفای حریق، با انجام اقدامات اولیه تنفسی و ماساژ قلبی، جان فرد مصدوم را که کاملاً در اثر دود ناشی از آتش‌سوزی بیهوش شده بود، نجات دادند.

وی افزود: هم‌چنین با توجه به تعداد زیاد ساکنان و مجتمع‌های هم‌جوار، این عملیات برای آتش‌نشانان از حساسیت بالایی برخوردار بود؛ بنابراین، آتش‌نشانان به سرعت با شلنگ‌اندازی و آب‌رسانی، عملیات اطفای حریق را با موفقیت و در کمترین‌زمان انجام دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: فرد حادثه‌دیده نیز که در اثر دود ناشی از آتش‌سوزی دچار مصدومیت شده بود، توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

میرزایی افزود: علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید AAAWWW111.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید AAAWWW222.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات