نوید بهار در ارومیه با شکوفه‌های زرد بیدمشک در معابر سطح شهر

نوید بهار در ارومیه با شکوفه‌های زرد بیدمشک در معابر سطح شهر

گلهای بیدمشک در خیابان سرداران ۲ که به مناسبت هفته درختکاری و همچنین احیای برند بیدمشک بنام شهرارومیه کاشته شده بود، شکوفا شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ علی شایگان، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه بیان کرد:   نهال های بیدمشک بمناسبت هفته درختکاری و همچنین احیای برند بیدمشک بنام شهر ارومیه و کمک به ثبت ملی وجهانی آن ، همزمان با برگزاری دومین جشنواره بیدمشک ارومیه توسط شهرداری در اسفند ماه سال 97 در تعدادی از بلوارها ، خیابانها و بوستانهای سطح شهر کاشته شدند.

وی با اشاره به نهضت درختکاری، عنوان کرد:  به مناسبت هفته درختکاری در اسفند ماه ، 30 هزار چاله کنده شده ودر دست اقدام برای کاشت نهال است و این روند  تا 15 فروردین امسال ادامه دارد .

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در ادامه تصریح کرد: یک میلیون درخت و درختچه زینتی به همراه تعداد زیادی نهال مقام به کم آبی یا تولید انبوه در نهالستان تولید شده و محدودیتی برای کاشت نهال وجود ندارد.

گفتنی است؛ بهار طبیعت در ارومیه با شکوفه دادن  درختان بیدمشک  "پیش پیشا " در نخستین روزهای سال، آغاز و با برداشت شکوفه های آن، معابر لبریز از عطر آن می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات