افزایش حساسیت مردم با ارائه آمار دقیق تعداد  ...

افزایش حساسیت مردم با ارائه آمار دقیق تعداد ...

افزایش حساسیت مردم با ارائه آمار دقیق تعداد مبتلایان و فوتی‌ها/ ابزار جریمه می‌تواند جایگزین خواهش و درخواست شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، شهناز رمارم، امشب و در برنامه تلویزیونی «بهار فیروزه‌ای» که از سیمای خراسان رضوی پخش شد، ضمن تبریک سال نو و اعیاد رجبیه، اظهارکرد: در ابتدا به تمامی کادر درمان و محافظان سلامت مردم که این روزها با جان و دل، شبانه‌روزی در حال تلاش و خدمت‌رسانی هستند، خداقوت عرض می‌کنم و عذرخواهیم که با ندانم‌کاری‌ هایمان باعث سنگینی مضاعف کار آنها می‌شویم.

وی با اشاره به عدم توجه برخی از شهروندان به توصیه‌‌های بهداشتی مبنی بر ماندن در خانه، گفت: شکل‌گیری رفتار، موضوعی روانشناسی و علمی است که در طول زمان شکل می‌گیرد ولی متاسفانه در سیستم آموزشی ما، تمهیدات لازم برای ارائه آموزش عمومی در زمان مقابله و مدیریت بحران اندیشیده نشده است.

رمارم خاطرنشان کرد: بر همین اساس، مردم ما نمی‌دانند که در زمان بحران‌هایی چون سیل، زلزله، جنگ، بیماری و ... گوش به زنگ رسانه‌های رسمی کشور باشیم و توصیه‌ها را رعایت کنیم؛ اگر این آموزش‌ها را داشته باشیم، اجرای قانون و دستورالعمل‌های رسمی کشور الزامی خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد با بیان اینکه خلاء آموزش صحیح برای مقابله با بحران و نشان دادن رفتار مناسب در چنین مواقعی سبب شده تا این روزها مردم بحران ناشی از ویروس کرونا را جدی نگیرند، گفت: در چنین شرایطی با ارائه آمار دقیق و کامل و جامع می‌توان حساسیت مردم را افزایش داد و آنها را هشدار دهیم.

رمارم تصریح کرد: آمار روزانه مبتلایان به کرونا تنها شامل افرادی می‌شود که از آنها آزمایش گرفته شده است؛ افراد بسیاری نیز هستند که تاکنون تست نداده و یا فوتی‌هایی هستند که بر اثر سندروم حاد تنفسی جان خود را از دست داده و آزمایش از آنها گرفته نشده که به همین خاطر تعدادشان جزو آمار کشته‌های ناشی از ویروس کرونا محسوب نشده است.

وی افزود: باید بدانیم که این ویروس در یک قدمی ماست و همه ما را تهدید می‌کند؛ چه بسا مبتلا به این بیماری هستیم ولی به دلیل قوی بودن سیستم دفاعی بدن خودنمایی نکرده است و درحالی که ناقل ویروس هستیم به دید و بازدید بزرگترها می‌رویم.

رمارم با بیان اینکه در کشور ما مجازاتی برای عدم رعایت قوانین اجتماعی وجود ندارد، گفت: با پر کردن این خلاء و وضع جریمه برای افرادی که بی‌دلیل در شهر تردد می‌کنند، میتوان شرایط را به نوعی کنترل کرد؛ در شرایطی که درخواست و خواهش کارساز نباشد باید از ابزار تنبیه استفاه کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد در پایان گفت: متاسفانه ظرفیت‌ بیمارستان‌های ما درحال تکمیل شدن است و تجهیز سالن‌های ورزشی و سوله‌های بحران در دستورکار قرار گرفته و لذا قبل از اینکه به این مرحله برسیم باید مردم مراقبت کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات