رصد لحظه‌به‌لحظه سیلاب کشف‌رود در منابع آب سرخس

رصد لحظه‌به‌لحظه سیلاب کشف‌رود در منابع آب سرخس

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدرضا عبادی نژاد" در خصوص سیلاب رودخانه کشف‌رود گفت: با توجه به اخطاریه‌های هواشناسی و بارندگی‌های اخیر در حوزه شهرستان و سرشاخه‌های کشف‌رود و احتمال سیلابی شدن این رودخانه با اعلام آماده‌باش و حضور تمام کارکنان، امور منابع آب سرخس اماده مقابله با سیلاب شد.
وی افزود: با آماده باش کارکنان و اطلاع به فرمانداری و دبیر شورای مدیریت بحران بلافاصله کارکنان این امور در قالب چهار اکیپ از ساعات اولیه روز سه شنبه (پنجم فروردین) با حضور در منطقه اقدام به بررسی وضعیت سیلاب کردند.
وی افزود: طبق گزارشات لحظه‌ای پرسنل این امور، سیلاب با دبی تقریبا 100 مترمکعب در ثانیه در حدود ساعت 3 صبح به بند انحرافی شیرتپه رسید که در اولین اقدام طبق هماهنگی با سد دوستی و بستن دریچه‌های تنظیم آب کانال‌های بتنی از ورود سیلاب و رسوب به شبکه جلوگیری به‌عمل آمد.
عبادی نژاد با اشاره به اینکه بخش اعظم انهار سنتی توسط این امور در سال گذشته لایروبی شده بود، گفت: با نظارت و کنترل لحظه به لحظه سیلاب توسط پرسنل این اداره، سیلاب در این انهار جریان پیدا کرد که ضمن خوشحالی کشاورزان، تغذیه آبخوان دشت سرخس را به‌همراه خواهد داشت.
وی با ابراز امیدواری از تکمیل سد شوریجه در آینده نزدیک گفت: تکمیل سد شوریجه می‌تواند از خروج کامل سیلاب از مرز کشور جلوگیری کند تا کشاورزان استفاده لازم از این سیلاب‌ها را داشته باشند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات