یک تا ۵ فروردین ۳۸۰ هزار خودرو وارد مشهد شده است/ نگران موج دوم سفرها  ...

یک تا ۵ فروردین ۳۸۰ هزار خودرو وارد مشهد شده است/ نگران موج دوم سفرها ...

یک تا ۵ فروردین ۳۸۰ هزار خودرو وارد مشهد شده است/ نگران موج دوم سفرها هستیم

رییس شورای اسلامی شهر مشهد با ابراز نگرانی نسبت به بی توجهی برخی از مردم نسبت به شیوع ویروس کرونا گفت: از یک تا پنجم فروردین حدود ۳۵۰الی ۳۸۰ هزار خودرو وارد مشهد شده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد رضا حیدری صبح امروز با حضور در برنامه تلویزیونی "بهار در خانه" افزود: پلاک خودروهایی که به مشهد وارد یا خارج شده اند از طریق مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد آنالیز شده و براساس آن ۷۴ درصد از این تعداد خودرو ورودی به شهر پلاک مشهد بوده اند.
وی اضافه کرد: براساس آمار ۶۰ الی ۶۵ هزارخودرو همشهریان صبح از مشهد خارج شده و شب دوباره به مشهد باز می گردند که این نشان می دهد که این افراد به حاشیه شهر یا ییلاقات می روند.
وی با بیان این که حدود ۳۴ هزار خودرو نیز از یک تا ۵ فروردین از شهرهای استان خراسان رضوی وارد مشهد شده اند، اظهارکرد: بیشترین خودرو از چناران و پس از آن ۳هزار خودرو از نیشابور وارد مشهد شده اند منطقه ای که در وضعیت قرمز کرونا قراردارد.
حیدری تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۵ هزار خودرو با پلاک تهران، ۱۰ هزار خودرو با پلاک خراسان شمالی، چهار هزار خودرو با پلاک شهرهای شمالی کشور و تعداد زیادی خودرو نیز از اصفهان، ایلام و.. وارد مشهد شده است.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: با توجه به این که ورود به حرم مطهر ممنوع شده و بازارها و ییلاقات مشهد نیز تعطیل است گمان می کنیم مسافرانی که با این خودرو ها وارد مشهد شده اند یا اقوامی در شهر دارند یا در خانه مسافرها اقامت داشته اند.
وی گفت: ما در این مدت به همین میزان خودرو با پلاک مشهد خروجی از شهر داشته ایم که در حال بازگشت هستند لذا اکنون دو نگرانی وجود دارد نگرانی اول آنهایی هستند که درحال برگشت به شهر هستند که باید قرنطینه شوند و دومین نگرانی موج دوم سفرها است .
وی با اشاره به این که با توجه به تلاش های نیروی انتظامی، هلال احمر و استانداری برای کنترل تردد خودروها در ورودی شهر هنوز این نگرانی وجود دارد اظهارکرد: معتقدیم که کنترل ها باید در ورودی های شهر جدی تر شود تا همین تعداد خودرو نیز وارد شهر مشهد نشوند.
وی تصریح کرد: در سایر ورودی ها به مشهد نیز کنترل ها انجام شده و تعداد ۷۳۰ پرواز ورودی به مشهد به ۶۳ پرواز و تعداد قطارها از ۱۰۰رام به دو رام در روز کاهش پیدا کرده است.
حیدری با اشاره به ایستادگی مدیران استانی پای برخی تصمیمات گرفته شده در استان برای مقابله با ویروس کرونا در مقابل تهران اضافه کرد: ایستادگی مدیران استانی به ویژه استاندار قابل تقدیر است و اگر این ایستادگی ها نبود، به عنوان مثال پای تعطیلی ناوگان حمل ونقل عمومی که تهران با آن مخالف بود وضعیت مشهد بدتر از این شرایط بود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: بیشتر مردم مشهد پیام ها و خطرات ناشی از بیماری کرونا را دریافت کرده و نکات بهداشتی را رعایت می کنند اما هنوز تعدادی از مردم هستند که خطر را قبول نکرده اند و با وجودهشدارها در مراکز خرید و ییلاقات حضور پیدا می کنند که امیدواریم این افراد نیز متوجه خطر شوند.
وی با بیان این که تصمیمات مدیریت شهری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بر اساس مصالح عمومی بوده است، اظهارکرد: البته شاید در این میان تعدادی نیز دچار مشکل شوند به طور مثال درخصوص تعطیلی قطار شهری اطلاعاتی به دست ما رسیده بود که افرادی که مبتلا به ویروس کرونا بودند از طریق قطار شهری به یکی از مراکز درمانی در بولوار وکیل آباد مراجعه می کردند لذا در راستای مصلحت عمومی قطار شهری و اتوبوسرانی را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده ایم.
وی در ادامه گفت: مردم و کسبه مشهد باید به این موضوع توجه داشته باشند که اقتصاد مشهد بر اساس زیارت و سفر است لذا باید با همکاری و مشارکت بیشتر با مدیران زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم و هرچه کج دار و مریض با موضوع برخورد شود رفع این مشکل زمان بیشتری خواهد برد و این به ضرر همه است.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات