چرخه شیوع کرونا با دوهفته کنترل جدی قابل شکست  ...

چرخه شیوع کرونا با دوهفته کنترل جدی قابل شکست ...

چرخه شیوع کرونا با دوهفته کنترل جدی قابل شکست است/ مردم کرونا را جدی گرفته و احساس خطر کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری، صبح امروز و در برنامه زنده تلویزیونی «بهار در خانه»، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو به تمام مردم بویژه کادر پزشکی و درمانی که این روزها در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، اظهارکرد: با پایش و بررسی داده‎‌های بدست آمده از مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد، در 4 روز نخست سال جدید، براساس پلاک خودروهای ثبت شده، حدود 350 تا 380 هزار خودرو وارد مشهد شده‌اند.

وی با بیان اینکه 74 درصد پلاک‌های ثبتی متعلق به مشهد بوده که یقینا مربوط به شهروندانی است که صبح‌ از شهر خارج می‌شوند و شب برمی‌گردند، گفت: 10 درصد خودروها، یعنی حدود 34 هزار خودرو، نیز دارای پلاک شهرهای استان هستند که بیشترین آن مربوط به شهرستان‌های چناران و نیشابور و تربت حیدریه و کمترین نیز بردسکن است.

حیدری همچنین افزود: 16 درصد مابقی خودروهای ورودی، حدود 55 هزار خودرو، هم با پلاک استان‌های دیگر بوده که در این بین استان تهران با 15 هزار خودرو، خراسان شمالی با 10 هزار و مازندران با 4هزار خودرو دارای بیشترین ورودی به مشهد بوده‌اند.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: با توجه به عدم امکان تشرف به بارگاه منور رضوی، تعطیلی بازارها و همچنین ییلاقات اطراف مشهد، جمعیت ورودی به شهر، آشنایان و اقوامی دارند که به آنها مراجعه کرده و یا در خانه مسافرها سکونت دارند چراکه هتل‌ها و واحدهای اقامتی هیچگونه خدمات و سرویسی ارائه نمی‌دهند.

حیدری با بیان اینکه به همین میزان جمعیت هم از شهر مشهد خروجی داریم که درحال بازگشت هستند، تصریح کرد: یکی از نگرانی مجموعه مدیریت شهری نیز مربوط به برگشت مسافران مشهدی است که باید قرنطینه و در مبادی ورودی شهر کنترل شوند و دغدغه دیگر، موج دوم سفرهای نوروزی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های مدیریت استان، تعداد پروازها و قطارهای به مقصد مشهد در نوروز امسال کاهش محسوسی یافته است؛ از ابتدا تا چهارم فروردین سال 98، 735 پرواز و 100 رام قطار وارد شهر شده بود ولی این عدد، در بازه زمانی مشابه، امسال به 66 پرواز و 2 رام قطار رسیده که بسیار ارزشمند است.

حیدری با بیان اینکه بخش‌های مختلف مدیریت استان اعم از استانداری خراسان رضوی، ناجا، پلیس راهور، ستاد مرکزی مبارزه با کرونا، فرمانداری، شورای شهر و شهرداری مشهد و ... همه پای کار هستند و تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند، اظهارکرد: با این وجود باید برخورد جدی‌تر و کنترلی صورت گیرد تا دو نگرانی یاد شده برطرف شود و شرایط بحران را کنترل کنیم.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه ضمن تشکر از اصرار و پایبندی مدیریت استان روی تصمیم‌های خود، گفت: زمانی که شورای شهر مشهد، سرویس‌دهی قطارشهری و ناوگان اتوبوسرانی را تعطیل کرد، شاهد ایستادگی تهران مقابل این تصمیم بودیم ولی با حمایت‌های مدیریت استان مصوبه اجرایی شد؛ اگر این اصرار بر تصمیم‌ها در سطح استان خراسان رضوی نبود، شرایط ما بحرانی‌تر می‌شد.

حیدری افزود: مدیریت استان باید روی تصمیمات خود همچنان پافشاری کند چراکه این تصمیمات، درخواست مردم و شهروندان است و کنترل و دخالت‌ها از حالت خواهش و تقاضا، وارد فاز عملیاتی شوند.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با تقدیر از همراهی بخش زیادی از شهروندان برای ماندن در خانه و توجه آنها به پیام‌ها و خطرات ناشی از ویروس کرونا، گفت: علیرغم همه تلاش‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها، کماکان عده‌ای احساس خطر نکرده‌ و هشدارها را جدی نگرفته‌اند و شاهد حضور آنها در مراکز تجمع هستیم که امیدواریم این افراد هم آگاه شوند و با کمک هم شرایط را مدیریت و کنترل کنیم.

حیدری در پاسخ به پیامک ارسالی یکی از شهروندان که به تعطیلی خدمات‌رسانی قطارشهری و اتوبوسرانی اشاره داشت، گفت: مدیریت شهری مشهد در تصمیم‌های خود مصالح عمومی را درنظر می‌گیرد و در این بین ممکن است برخی از شهروندان عزیز هم آسیب ببینند.

وی افزود: براساس اطلاعات دریافتی، بخشی از بیماران کرونایی که نیازمند دیالیز بودند، برای رفتن مرکز دیالیز پیش‌بینی شده در بلوار وکیل‌آباد از قطارشهری استفاده می‌کردند و از سوی دیگر اتوبوس‌ها هم بخاطر تراکم جمعیت، بسیار خطرآفرین بودند و لذا شورای شهر مشهد تصمیم به تعطیلی موقت ناوگان حمل‌ونقل عمومی گرفت تا تحرک در شهر کاهش یابد.

حیدری با تاکید بر اینکه اقتصاد شهر وابسته به زائر و گردشگر است، گفت: امیدواریم هرچه سریعتر همه باهم، چرخه بازتولید و شیوع این ویروس را بشکنیم و شاهد شیب نزولی متبلایان باشیم؛ این چرخه با دو هفته کنترل جدی و محدودیت ترددها شکسته می‌شود و میتوان مجدد شهر را به حالت عادی بازگرداند.

وی همچنین از مهندسین، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی خواست که با حمایت از کارگران روزمزد خود و حمایت‌ از آنها به تحقق این مهم کمک کنند و دولت هم با پیش‌بینی بسته‌های معیشتی دغدغه اقشار آسیب‌پذیر را برطرف کند تا ضمن تشویق آنها به حضور در خانه، هرچه زودتر به نقطه اطمینان‌بخش و ایمن برسیم.

حیدری در پایان با تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان مدیریت شهری مشهد و بخش‌های مختلف، تصریح کرد: بعد اطلاع‌رسانی و فضاساری صداوسیما نیز قابل تقدیر بوده و این سازمان میتواند واقعیت‌های مربوط به کرونا و شرایط بیماران مبتلا به این ویروس را شفاف‌تر بگوید تا مردم احساس خطر بیشتری کنند و با واقعیت مواجه شوند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات