بازنشستگي 2271 نفر در وزارت نيرو در چارچوب برنامه بهره‌مندي از ظرفيت جوانان/ 900 نفر ديگر امسال بازنشسته مي‌شوند

بازنشستگي 2271 نفر در وزارت نيرو در چارچوب برنامه بهره‌مندي از ظرفيت جوانان/ 900 نفر ديگر امسال بازنشسته مي‌شوند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردكانيان» در نامه‌اي به رئيس جمهوري با تشریح روند بازنشستگی کارکنان صنعت آب و برق به استناد ماده 3 قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام داشت: در راستاي برنامه‌‏ها و سياست‌هاي دولت در جهت زمينه‌‏سازي براي استفاده بيشتر از ظرفيت‌‏ها و توانمندي‌‏هاي نيروي جوانان، شايسته‌گزيني و چرخش مديران، وزارت نيرو از شهريور 1397 استفاده از ظرفيت قانون خدمات کشوری برای بازنشسته کردن کارکنان حائز شرایط با اختیار دستگاه، بازسازي بدنه مديريتي خود را به‌طور جدي در دستور كار قرار داده است.
بر اين اساس، وزارت نیرو در پايان سال 97 براي نخستين بار در كشور نسبت به بازنشستگي حائزين شرايط بازنشستگي با اختيار دستگاه، شاغل در بدنه وزارت و شركت‏هاي تابعه (دولتي) اقدام کرد، در حالي كه تا پيش از آن تعداد بازنشستگان حاصل از اختيارات مذكور نزديك به صفر بوده است.
اردكانيان در این نامه با اشاره به صدور حكم بازنشستگي 1359 نفر در سال اول اجراي این برنامه و 912 نفر ديگر در سال گذشته، از حائز شرايط بازنشستگي شدن 900 نفر در سال جاري خبر داد.
بر این اساس، از مجموع بازنشستگان در سال 98، 10 نفر مديران ارشد (13.7 درصد کل)، 160 نفر مديران مياني (7.8 درصد کل)، 123 نفر از مديران پايه (4.3 درصد کل) و 619 نفر ديگر شامل كاركنان (2.3 درصد کل) بوده است.
وزير نيرو همچنين با اشاره به الزام تمام دستگاه‌هاي اجرايي به استفاده از اين اختيارات از سوي معاون رييس جمهوري و رييس سازمان اداري و استخدامي كشور افزوده است: در صورت اجراي درست آن، انتظار مي‌رود تا پايان دولت، تغييرات قابل‌توجهي در جوان‌گرایی در بدنه مديريتي دولت ايجاد شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات