برگزاري رويداد جهاني ساعت زمين در اصفهان

برگزاري رويداد جهاني ساعت زمين در اصفهان

رويداد جهاني ساعت زمين با شعار صداي طبيعت باشيد، در اصفهان برگزار مي شود.

به گزارش "پارما" رويداد جهاني ساعت زمين؛ شنبه نهم فروردين از ساعت 20:30 تا 21:30 به صورت غير حضوري به دليل شرايط مربوط به بيماري كرونا، برگزار مي شود.

در اين رويداد كه با همكاري اداره كل حفاظت محيط زيست استان، شهرداري اصفهان، سازمان هاي مردم نهاد زيست محيطي استان و شبكه سازمان هاي غيردولتي محيط زيست و منابع طبيعي كشور برگزار مي شود، مردم اصفهان همزمان با ساير هموطنان با خاموش كردن چراغ ها و وسايل برقي غيرضروري براي كاهش مصرف انرژي و مقابله با آلودگي ‌هاي زيست‌ محيطي و تغييرات جوي مشاركت مي كنند .

اين رويداد نمادين به ابتكار صندوق جهاني حمايت از محيط زيست زمين براي اولين بار در سال 2007 ميلادي از استراليا آغاز شد. پس از آن در سراسر جهان اين اقدام مورد استقبال عمومي قرار گرفت و در اين جهت چراغ‌ هاي برج ايفل در پاريس،‌ برج ساعت بيگ بن در لندن، خانه اپراي سيدني، ساختمان امپاير استيت در منهتن، كاخ باكينگهام در لندن،‌ تماشاخانه كولوسئوم در رم و كاخ ادينبورو در شهر ادينبورو به مدت يك ساعت خاموش مي‌شوند و از آن پس تاكنون كشورهاي مختلف از جمله ايران به اين كنوانسيون پيوسته اند. شهر اصفهان نيز در 10 سال گذشته در اين برنامه مشاركت داشته است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات