بازرسی و نظارت مستمر بر حریم منابع آبی و رودخانه های شهرستان گرمی...

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی با اشاره به بازرسی و نظارت مستمر بر حریم منابع آبی و رودخانه های شهرستان گرمی در تعطیلات عید نوروز گفت: شهرستان گرمی از دو حوضه آبریز بنام بالهارود و دره رود تشکیل یافته که تعداد۶ رشته رودخانه در حوضه آبریز بالهارود و سه رشته رودخانه در حوضه آبریز دره رود جریان دارد مجموع طول رودخانه های شهرستان در حدود۴۰۰ کیلومتر می باشد.

مهندس رضا بدرزاده تصریح کرد:  با توجه به کوهستانی بودن منطقه، علاوه بر رودخانه های فوق الاشاره ، مسیل های متعددی در این شهرستان وجود دارد که وظیفه حفاظت و صیانت از این رودخانه ها را سخت تر می نماید.

وی با اشاره به قانون توزیع عادلانه آب گفت: براساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و تبصره های ذیل آن، وظیفه حفاظت و نظارت بر بستر و حریم رودخانه ها برعهده شرکت های آب منطقه ای و در شهرستانها بر عهده امور و ادارات منابع آب نهاده شده است، لذا بر اساس وظایف قانونی و رسالت سازمانی اداره منابع آب شهرستان گرمی بطور مستمر بر رودخانه های شهرستان نظارت دارد و با هرگونه تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها و مسیل با شدت برخورد می نماید.

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر متجاوزین به حریم منابع آبی از تعطیلی ادارت و بخصوص تعطیلات نورزی سو استفاده کرده و به منابع ملی دست درازی می نمایند با تاکید مدیر عامل شرکت مبنی بر لزوم حراست و حفاظت از بستر و حریم منابع آبی، اداره منابع آب شهرستان گرمی در عمل به وظایف ذاتی و قانونی خود برنامه ریزی های لازم را انجام داد و بصورت مستمر از رودخانه ها و مسیل های شهرستان بازدید کرد.

مهندس بدرزاده گفت: در همین راستا قبل از شروع تعطیلات نوروزی، نقاط حساس و حادثه ساز رودخانه های شهرستان گرمی توسط کارشناسان اداره منابع آب شناسایی و  برای رفع موانع خطر به ارگانهای متولی اعلام گردید.

وی در ادامه افزود: بمنظور پیشگیری از خطر سیل، در جریان سال گذشته با استفاده از امکانات شرکت آب منطقه ای اردبیل، مشارکت با شهرداریها و دهیاریها و پتانسیل بخش خصوصی در حدود ۱۵ کیلومتر از طول مسیل ها و رودخانه های شهرستان لایروبی و بازگشایی گردید.

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی عنوان کرد: در جهت کاهش خطرات سیل، برنامه ریزی لازم را انجام دادیم تا با مشارکت شهرداریها و دهیاریها نسبت به بازگشایی و لایروبی رودخانه ها با اولویت مناطق مسکونی ادامه دهیم .

وی درپایان از ساکنان مناطق مسکونی در روستاها و شهرها و صاحبان املاک مجاور رودخانه ها درخواست کرد بمنظور ایمن ماندن از خطرات احتمالی سیلاب رودخانه ها،  حقوق رودخانه ها را رعایت نمایند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات