درخواست فرمانده يگان محيط زيست از مردم در نوروز كرونايي

درخواست فرمانده يگان محيط زيست از مردم در نوروز كرونايي

فرمانده يگان حفاظت محيط‌ زيست گفت: با توجه به شيوع ويروس كرونا از هموطنان درخواست مي‌شود تا به روزهاي نوروز امسال به طور ويژه نگاه كنند، چون هر كدام از ما سهم بزرگي در مهار اين ويروس داريم.

به گزارش«پارما» سرهنگ جمشيد محبت خاني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: پيش از اين تاكيد كرده بوديم كه هموطنان امسال از خريد ماهي و سبزه براي سفره هفت سين خودداري كنند زيرا علاوه بر اينكه براي محيط زيست و طبيعت مضر است، مي توانند ناقل ويروس كرونا باشند و شيوع اين بيماري را به همراه داشته باشد.

وي اظهارداشت: همچنين درخواست كرديم كه افراد در مراسم چهارشنبه سوري امسال شركت نكنند زيرا آتش زدن لاستيك و حتي ترقه بازي موجب افزايش آلودگي هوا مي شود، چون محققان معتقدند كه آلودگي هوا مي تواند موجب گسترش ويروس ها از جمله كرونا شود؛ علاوه بر اين مراسم چهارشنبه سوري موجب آلودگي صوتي مي شود اين در حالي است كه تعداد زيادي از بيماران كرونايي نياز به استراحت دارند و بروز سر و صدا موجب آزار و اذيت آنها مي شود.

وي ادامه داد: علاوه بر اين وقتي جوانان براي برگزاري چنين مراسمي كنار هم جمع مي شوند ممكن است يكي از آنها ناقل باشد، اما هيچ علائمي نداشته باشد كه اين مساله مي تواند افراد ديگر را آلوده به ويروس كرونا كند بنابراين درخواست مي كنيم كه امسال به اين روزها و به ويژه ايام نوروز ويژه نگاه كنند.

محبت خاني تاكيد كرد: با وجود تمام تاكيداتي كه درباره ماندن در خانه مي شود اما متاسفانه مي بينيم كه حتي برخي از خانواده ها آنهم در قالب چند خانواده به پارك ها مي روند و در آنجا  اقدام به تهيه غذا مي كنند كه كار بسيار خطرناكي است، مثلا در يكي از روز هاي گذشته ديدم كه چند خانواده در يك پارك دور هم نشسته بودند و غذا مي پختند، اينها گمان مي كنند كه ويروس كرونا در طبيعت منتقل نمي شود در حالي كه اينطور نيست، در حالي كه اگر افراد رفت و آمدها را رعايت كنند، قطعا مي توانند در كنترل كرونا نقش داشته باشند.

فرمانده يگان حفاظت محيط زيست اظهار داشت: در حالي كه همه در كنترل ويروس نقش دارند و مهمترين مساله خود مراقبتي و ماندن در منازل است تا زنجيره انتقال ويروس قطع شود، اين موضوعي است كه همواره از سوي مسوولان امر تاكيد مي شود، اما شاهد رفت و آمد زيادي در معابر و حتي بازار هستيم، بياييم امسال نوروز را با نگاه ويژه بگذرانيم تا كرونا را شكست دهيم.

به گزارش ايرنا، سهم من در مديريت بحران كرونا چيست!؟ "سوالي است كه  اگر هر شهروند ايراني بتواند با مسئوليت‌پذيري اجتماعي به اين پرسش پاسخ دهد و در صدد اجراي سهم و نقش خود برآيد، بي‌گمان مديريت بحران جاري به مراتب آسانتر، عوارض پيش‌بيني شده و نشده آن كمتر و بازه زماني كنترل و رفع عوارض آن كوتاه تر خواهد شد.
در اين ميان انتظار مي‌رود نخبگان جامعه به ويژه اساتيد و صاحبنظران و اصحاب رسانه‌ با كمك به ترويج اين سوال و تشويق مخاطبان و عموم شهروندان به مشاركت در پاسخ‌دهي به آن و برجسته‌سازي پاسخ‌هاي الهام‌بخش و سازنده به جريان‌سازي در اين حوزه پرداخته و در تبديل اين تهديد به فرصتي تاريخي براي تجلي همبستگي ملي و انسجام بيشتر جامعه ايراني گام بردارند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات