کمیته مدیریت بحران (سیلاب) شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برگزار شد

با توجه به پیش‌بینی بارش در استان هرمزگان، جلسه اضطراری کمیته مدیریت بحران با هدف پیشگیری و کاهش خطرات احتمالی ناشی از سیلاب، به دستور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، در ابتدای جلسه مدیریت بحران شرکت، گزارشی از وضعیت و میزان بارندگی های استان با توجه به پیش بینی‌ها به تفکیک هرشهرستان ارائه و بررسی شد .

دکتر هوشنگ ملایی در حاشیه این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: با توجه به پیش بینی بارندگی در استان هرمزگان، برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی کمیته مدیریت بحران سیل در آب منطقه‌ای هرمزگان تشکیل شد .

وی با ذکر این نکته که با توجه به پیش بینی جاری شدن سیل، نیروهای این شرکت در حالت آماده باش کامل هستند، عنوان کرد: براساس نظام‌نامه سیلاب وزارت نیرو، وظایف هر دستگاه در مقابله با سیل مشخص و در سه بخش اقدامات قبل از رخدادسیل، حین و بعد از آن به تفصیل بیان شده است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان آگاهی بخشی به هم استانی‌ها را یکی از مهمترین این کارها برشمرد و ابراز داشت: به سبب آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها، همه شهروندان  از استقرار، توقف و عبور از حاشیه دریاچه سدها،کانال‌های آبیاری، حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند .

ملایی تصریح کرد: آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی و سامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب مورد بررسی قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود که استان هرمزگان طی روزهای شنبه تا دوشنبه شاهد بارندگی‌ باشد .

وی خاطرنشان کرد: در راستای مدیریت صحیح سیلاب در منطقه، مسئول هر حوزه برای مدیریت سیل مشخص شده است تا اطلاعات و داده‌ها به صورت دقیق و منظم به مرکز ارسال شود و مستند سازی‌های لازم صورت پذیرد .

ملایی  با بیان اینکه کمیته مدیریت بحران در شهرستان‌ها برای مدیریت سیلاب تشکیل شد، به آماده باش تمامی عوامل و نیروهای مورد نیاز شامل امورها و ادارات منابع آب شهرستان‌ها، تاسیسات آبی و گروه های گشت و بازرسی شهرستان‌ها و عوامل اجرایی تاسیسات در حال بهره‌برداری و کارگاه پروژه‌های در حال ساخت خصوصا سدهای اجرایی استان و شبکه های آبیاری و زهکشی جهت کاهش خسارت های احتمالی تاکید کرد .

وی مطرح کرد: تصمیمات لازم در خصوص میزان و نحوه رها سازی آب سدها، مخازن و تاسیسات آبی با توجه به پییش‌بینی میزان بارندگی صورت گرفت .

در ادامه جلسه مقرر شد دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت نسبت به آماده باش متصدیان ایستگاه های هواشناسی و هیدرومتری سطح استان جهت برداشت و قرائت آمار ایستگاه ها ، گزارش های لازم را ارسال کند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات