منتشرکننده تصاویر اردک شکارشده در مهاباد دستگیر شد

منتشرکننده تصاویر اردک شکارشده در مهاباد دستگیر شد


فاروق سخنور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فرد پس از اقدام به شکار غیرمجاز ۶ قطعه مرغابی وحشی از نوع اردک سرسبز و فیلوش، تصاویری از آن را در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود منتشر کرده بود که توسط یگان حفاظت محیط زیست مهاباد شناسایی شد.

وی ادامه داد: این متخلف در سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه در محل پایین دست روستای «داشخانه» اقدام به شکار غیرمجاز این پرندگان کرده بود که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شد.

سخنور تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست و پیگیری تخلفات شکار و صید غیرمجاز، حد و مرزی نداشته و در هر زمان و مکانی قابل پیگرد قانونی و رسیدگی خواهد بود.

اردک فیلوش اردکی نسبتا لاغر، با گردنی دراز و دم بلند و نوک تیز و گردنی به رنگ قهوه‌ای شکلاتی و سینه‌ای سفید دارد که سفیدی آن تا طرفین گردن امتداد پیدا می‌کند؛ سطح پشتی و پهلوهایش خاکستری کمرنگ و شاه‌پرهای وسطی دمش دراز و نوک‌تیز است .

اردک سَرسَبز هم پرنده‌ای از گروه پهنه‌چینان است؛ اکثر نژادهای اردک‌های اهلی از انواع این اردک بوده که در مناطق تالابی، نیزارها، سواحل دریا و مصب رودخانه‌ها به سر برده و روی زمین، لابه لای علف‌ها یا در میان درختان آشیانه می‌سازد.

مهاباد با داشتن زیستگاه‌ها و تالاب‌های بین‌المللی «کانی‌برازان» و «قوپی‌باباعلی» و نیز تالاب‌های دایمی «حسن‌خان» و تالاب‌های فصلی دیگری از جمله «گروس»، «داشخانه» و «قره‌قشلاق» یکی از مناطق مهم تالابی در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و نخستین تعاونی زیست محیطی کشور نیز در سال ۱۳۷۵ در این شهرستان تاسیس شده است. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات