باز شدن دریچه سد‌های استان همدان به‌منظور کنترل سیلاب‌

باز شدن دریچه سد‌های استان همدان به‌منظور کنترل سیلاب‌

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور ستوده" گفت: بارش‌های جوی و ورود آب به مخزن سد‌ها باعث سر ریز دو سد استان در روز‌های آغازین امسال شد.
وی با بیان اینکه ذخیره سد کلان ملایر ۴۲ میلیون و ۴۴۰ هزار متر مکعب است افزود: هم اکنون ۹۴ درصد این سد پر است و علاوه بر سرریز، دریچه‌های زیرین این سد برای کنترل سیلاب هم باز شده است. هم‌اکنون ورودی آب به سد کلان ملایر ۹ هزار و ۷۲۰ لیتر در ثانیه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به سرریز سد شیرین سو درشهرستان کبودرآهنگ و گنجایش ۹۸ درصدی آن گفت: این سد هم ۱۱ لیتر در ثانیه ورودی آب به مخزن داشته و ۴ میلیون و ۳۱۰ هزار متر مکعب ذخیره آب دارد.
ستوده ادامه داد: ذخیره سد اکباتان همدان هم ۸۰ درصد است و هم اکنون ۵ هزار و ۶۷۰ لیتر در ثانیه ورودی به حجم مخزن دارد و روزانه ۷۷۰ لیتر در ثانیه از آن برای تامین آب آشامیدنی مردم همدان خارج می‌شود.
وی با اشاره به ذخیره ۳ میلیون و ۵۴۰ هزار متر مکعبی سد آبشینه‌ همدان گفت: ۷۱ درصد این سد پر و ۴۶۰ لیتر در ثانیه مخزن آن ورودی دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از باز کردن دریچه‌های سد سرابی تویسرکان هم برای کنترل سیلاب‌ها خبر داد و گفت: این سد ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب ذخیره دارد و ۸۸ درصد آن پر است.
ستوده اظهار کرد: سد شنجور رزن هم اکنون ۲۳۰ لیتر در ثانیه ورودی دارد و حجم آن به ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار لیتر یا ۴۶ درصد ظرفیت آن رسیده است.
وی از نظارت و بازرسی مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خبر داد و گفت: در این بررسی‌ها مسیر عبور آب در رودخانه‌ها باز شده است تا از طغیان رودخانه جلوگیری شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات