با حضور معاون عمرانی استانداری گیلان از سامانه گندزدایی الکترولیز نمک طعام بهره برداری نمود

با حضور معاون عمرانی استانداری گیلان از سامانه گندزدایی الکترولیز نمک طعام بهره برداری نمود


شرکت آب و فاضلاب استان گیلان همراه پویش #بی_وقفه_در_کنار_شما برای مقابله با ویروس کرونا

با حضور معاون عمرانی استانداری گیلان از سامانه گندزدایی الکترولیز نمک طعام بهره برداری نمود

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، در راستای پویش #بی_وقفه_در_کنار_شما برای مقابله با ویروس کرونا، این شرکت با افتتاح و بهره برداری از سامانه گندزدایی الکترولیز نمک طعام در لاهیجان، ظرفیت تولید آب ژاول را به 35 هزار لیتر در شبانه روز افزایش داد و در جهت شستشو و گندزدایی معابر و اماکن عمومی برای تحویل روزانه 29 هزار لیتر آب ژاول به دستگاههای ذیربط اعلام آمادگی نمود.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در آئین افتتاحیه سامانه گندزدایی الکترولیز نمک طعام در لاهیجان اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، گروهی در خط مقدم مبارزه با این ویروس بودند و در کنار همه این دستگاهها، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز در کنار نظام سلامت استان با تأمین آب سالم و بهداشتی در مقابله با این ویروس مشارکت نمود.

وی در ادامه افزود: با شیوع ویروس کرونا و مواجهه با افزایش مصرف آب، درصدد وارد مدار نمودن منابع تولید آب جدید بودیم و با جدیت و تلاش بی وقفه و شبانه روزی همکاران این حوزه و افزایش ظرفیت تولید به میزان 700 لیتر بر ثانیه، پس از سپری نمودن پیک مصرف آب در روزهای پایانی سال، تأمین آب استان به پایداری و ثبات رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان همچنین تصریح کرد: استفاده از دستگاههای الکترولیز نمک طعام جایگزین سیستم کلرزن گازی در 5 نقطه شهری و روستایی در آستارا، ارده جان رضوانشهر، باغبانان فومن، انزلی و سایت شهید خوش سیرت شد که هم اکنون نیز سایت لاهیجان به بهره برداری می رسد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به ضرورت جایگزینی کلرزن گازی با سامانه های گندزدایی نوین بی خطر این پروژه اجرا شد تصریح کرد: با خرید و راه اندازی سامانه نوین الکترولیز نمک طعام، سامانه پرخطر کلرزن گازی یک تنی از مدار بهره برداری خارج شد .

مهندس حسینی همچنین یادآور شد: با بهره برداری از این پروژه مجموع ظرفیت تولید آب ژاول در استان گیلان به 35 هزار لیتر در شبانه روز می رسد که ظرفیت آب ژاول تحویلی به دستگاههای ذیربط نظیر شهرداری و سپاه و ارتش و ... 29 هزار لیتر در شبانه روز میباشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در کنار توزیع آب پایدار و مطمئن، تا کنون بیش از 180 هزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی معابر و اماکن عمومی تحویل نهادهای مربوطه داد تا در امر مبارزه با ویروس کرونا همراه نظام سلامت، مشارکت داشته باشد و علیرغم تمامی مشکلات موجود با توجه به تعطیلی معادن نمک و ... برای تأمین نمک مورد نیاز، وقفه ای در تولید آب ژاول ایجاد نشد.

گفتنی است افتتاح و بهره برداری از سامانه گندزدایی الکترولیز نمک طعام با حضور معاون عمرانی استاندار ، فرماندار شهرستان لاهیجان، فرمانده سپاه شهرستان ، مرکز بهداشت و جمعی از مسئولین شهرستان صورت پذیرفت.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یک شرکت در شهر رشت می باشد

      نظرات