فرمانده يگان حفاظت محيط زيست كشور:با شكارچيان متخلف كه قانون شكني مي كنند اغماضي نمي شود

فرمانده يگان حفاظت محيط زيست كشور:با شكارچيان متخلف كه قانون شكني مي كنند اغماضي نمي شود

فرمانده يگان سازمان حفاظت محيط زيست گفت: شكارچياني كه با استفاده از سگ هاي گله و نيزه اقدام به شكار يك راس گراز كرده و با نشر تصاوير در فضاي مجازي باعث جريحه دار شدن افكار عمومي شده اند، شناسايي و بزودي دستگير خواهند شد.

به گزارش «پارما» از  پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست ،سرهنگ جمشيد محبت خاني اظهار كرد: فيلمي به تازگي در اختيار يگان حفاظت سازمان محيط زيست قرار گرفته كه در آن چند نفر شكارچي متخلف با استفاده از سگ هاي گله و نيزه اقدام به شكار يك راس گراز به شيوه بسيار ناجوانمردانه كرده اند و تصاوير اين عمل شقاوت آميز در فضاي مجازي منتشر شده و باعث جريحه دار شدن افكار عمومي شده است.

وي افزود: تصاوير آزار و اذيت حيات‌وحش از طريق دوستداران طبيعت در اختيار اين يگان قرار گرفته و با هماهنگي هايي كه با پليس فتاي ناجا انجام داديم و با توجه به اينكه تصوير متهمان كاملا در تصاوير واضح است، اقدامات لازم براي دستگيري اين متخلفان در دستور كار يگان حفاظت سازمان محيط زيست قرار گرفته و به زودي اين هنجارشكنان دستگير خواهند شد.

فرمانده يگان سازمان حفاظت محيط زيست گفت: ارتكاب جرم و سلب حيات جانوران، في‌نفسه زمينه‌ساز ارتكاب جرائم ديگر و بستر ناهنجاري‌هاي اجتماعي در جامعه است.

سرهنگ محبت خاني اظهار داشت: جمعه گذشته هم تصاويري از كشتار بي رحمانه يك قلاده توله خرس قهوه اي در استان آذربايجان غربي به دست ما رسيد كه بلافاصله يگان حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي با همكاري بسيار خوب دستگاه قضايي، پليس فتا و فرماندهي يگان مرزباني توانستند در كمتر از 24 ساعت شكارچيان متخلف را دستگير كنند.

فرمانده يگان حفاظت سازمان حفاظت محيط زيست در پايان گفت: با هماهنگي هاي خوبي كه با نيروي انتظامي و پليس فتا برقرار كرديم، هرگونه حيوان آزاري يا شكار جانوران وحشي كه تصاوير آنها در فضاي مجازي منتشر شود را رصد كرده و  متخلفان سريعا دستگير و به مقامات قضايي تحويل خواهند شد و هيچگونه اغماضي در برخورد با شكارچيان متخلف وجود ندارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات