انجام عملیات لایروبی و اقدامات پیشگیرانه برای وقوع سیلاب

انجام عملیات لایروبی و اقدامات پیشگیرانه برای وقوع سیلاب

به گزارش شهریار، اکبر پوخردمند با اشاره به آغاز بارندگی های فصلی طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی گفت: علی رغم اینکه شیوع ویروس کرونا در تبریز تمامی نیروها و فعالیت های شهرداری را برای مقابله و کنترل آن متمرکز کرده اما شهرداری منطقه هفت را از پیگیری دیگر اقدامات و وظایف خود باز نداشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اخطارهای هواشناسی در خصوص آغاز بارندگی های فصلی طی روزهای آتی، عوامل نیروهای خدمات شهرداری منطقه هفت عملیات لایروبی کانال کرجان در محدوده پل آبیاری را به اتمام رساندند.

پورخردمند با اشاره به اینکه عملیات لایروبی و پاکسازی کانال ها و آبروهای سطح محلات به صورت روزانه و طبق برنامه زمان بندی شده صورت می گیرد، اظهار داشت: مسیرهای انحرافی و سیل بند در خروجی آب گذرهای اتوبان شهید کسایی در راستای پیشگیری از آب گرفتگی و کنترل سیلاب های احتمالی ایجاد و مسیل جاده اسنجان به همت نیروهای خدمات شهری و اجرایی شهرداری منطقه هفت تبریز در این مدت پاکسازی و بازگشایی شد.

وی بازگشایی و پاکسازی مسیل جاده اسنجان را در هدایت اصولی آب های سطحی و پیشگیری از سیلاب ها در اثر بارش های فصلی موثر دانست و گفت: در همین راستا دال های بتنی و کیسه های شنی برای استفاده در مسیرهای خطر آفرین برای جلوگیری از ورود خودروها، وسایل نقلیه و عابران پیاده و همچنین برای ایجاد کانال های انحرافی و سیل بند خاکی در مواقع ضروری، آماده سازی شده است.

شهردار منطقه هفت تبریز در ادامه از انجام عملیات هدایت اصولی آب های سطحی در این حوزه خبر داد و افزود:  عملیات لوله رانی با هدف انتقال آب های سطحی صورت گرفت و طی آن رمپ شمال شرقی پل وادی رحمت واقع در دیزل آباد به محل مناسب انتقال داده شد.

پورخردمند همچنین یادآور شد: عملیات لایروبی کانال های سطح منطقه از اسفند ماه در راستای اقدامات پیشگیرانه برای وقوع سیلاب آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات